Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan sa slejnard:

Nja inte som jag vill ha det. Får inte till det riktigt ! 

På vilket sätt? Om jag får säga vad jag tycker så tycker jag mycket om det hela! Sångmässigt är det extremt bra! Borta är det gälla och på gränsen till överstyrda och svårkontrollerade som i den första versionen. Här har vi en välkontrollerad stämma som har reserver och därmed låter avslappad och behaglig. Man här texten tydligt, fraseringen är perfekt. Sången låter engagerande. What´s not to like?

Kunde man lägga till saker? Ja, förslagsvis kanske en tamburin i refrängerna?

Samt efter solot, i sista ref. kunde man lägga svar med en högre stämma mixad lite längre bak efter huvudsången med reverb, som ett svar (som ett eko om du vill fast insjunget) vid t ex 2:47 "lung och ro", 2:54 "sinnes ro". Bara små saker man kan prova om du har lust.

Trummorna låter ev. lite muffliga, jag saknar lite mer attack, kanske lite mer diskant i både hi-hat, virvel och cymbaler. 

Gillar låten mycket. En sådan där som fastnar, snygg refräng, bra skit!!!👍

Redigerat av Dark Of Light
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fan! D låter allt bra d. Nu låter trummorna livligare också! Lite pill med nivåer bara eller vad tror du? Öka tamburinen en smula (kanske bara är mina crappy högtalare?) och se till att "eko svaren" i sista ref. inte stör ut leadsången, vilket de visserligen inte gör men lätt att de tar överhanden om man inte ser upp. De ska ju helst ligga där i bakgrunden. Liksom märkas men inte övertydligt.

Snyggt i slutet där med en överstämma som daskar till arslet på låten! Hela låten har en fin struktur, jämn och fin utan jätte överraskningar. Jag gillar det här. Det behöver inte var action och uppbyggnad i allt. ibland behövs bara en rak låt utan för mycket pill, det här är en sådan.

Finemang och snyggt tycker jag!

Nu behövs bara en tåginspirerad video till låten  😁

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...