Anatta Posted May 4, 2022 Report Share Posted May 4, 2022 Tjena, suttit o pillat på den här låten nu sedan jag postade den här. Vad tycker ni om resultatet och finns det fortfarande något jag kan förbättra?? stars.mp3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slejnard Posted May 4, 2022 Report Share Posted May 4, 2022 Låter bra! 👍 Lite sång på det där så är du i hamn. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik dP Posted May 4, 2022 Report Share Posted May 4, 2022 Aha! En så kallad 4-chord song. Försök gärna variera lite inom denna struktur så att det inte blir så tjatigt. Ett tips hur kommer här: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatta Posted May 4, 2022 Author Report Share Posted May 4, 2022 2 timmar sedan sa slejnard: Låter bra! 👍 Lite sång på det där så är du i hamn. 🙂 Tack!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatta Posted May 4, 2022 Author Report Share Posted May 4, 2022 55 minuter sedan sa Erik dP: Aha! En så kallad 4-chord song. Försök gärna variera lite inom denna struktur så att det inte blir så tjatigt. Ett tips hur kommer här: Förstår vad du menar men håller inte riktigt med. Har så mycket annat som lyfter fram låten anser jag och därför tycker jag det blir effektivt att bara ha 4 chords. Visst att det i vissa fall kan bli långdraget men jag tycker inte de blir de i det här fallet men alla tycker ju olika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paralytik Posted May 7, 2022 Report Share Posted May 7, 2022 (edited) Jag håller med Erik dP, det känns inte som om det händer så mycket i låten när det är exakt samma ackord hela vägen. Det låter som en loop med lite filter sweeps för mig. Melodilinjen som kommer in är catchy och mixen låter helt okej. Det du behöver jobba med är låtstrukturen. Här är en nice video som handlar om harmoni och progression som kanske kan vara till hjälp/inspiration. Edited May 7, 2022 by Paralytik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts