Jump to content
Annons

Like you do - demo - feedback önskas


Nbient

Recommended Posts

Annons

@Lnsky, @slejnard, @Bream 

Tack för input, och kul att ni gillar låten 😀.  ”Lyssnar en gång till” är en ganska trevlig komplimang 😁

Håller i stort med i era synpunkter men sätter mycket som ”demodefekter” 🙂, som tex mixen, repetitiv text och sången, alla saker som är grovt gjorda just nu.
Vad gäller ”modernare ljud” så har jag absolut en del att välja på. Ska bara spela in dem och lattja runt lite utan att tappa den ursprungliga känslan i låten 😊

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa equality:

Trevlig om än lite repetitiv låt. Voxen skall väl upp några dB. 

Tack för input, och kul att du tycker den var trevlig 🙂

Håller med om att den är lite repetitiv just nu, i denna första demoversion. 
Har bla en text att jobba fram, samt se över vad jag kan göra med trummor och basslingan. Utöver det även lite mer variation i instrumentering och ljud. Vill dock inte gå för fort fram pga risk att tappa den ursprungliga känslan i låten. 
Angående nivån på sången så är jag inte säker på att den behöver höjas, utan tror mer att det kan ge sig när jag rättar upp mixen sen. Den behöver bli lite klarare och få lite mer separation mellan instrumenten. Tror jag kan få plats med sången där utan att höja nivån. 

Jag lade ut den nu bara för att kolla om låten i sig är nåt att ha, och det är den tydligen 🙂
Jag tycker själv att den är skön, men nu fick jag bekräftat att den är värd att jobba mer på 😊👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...