Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Jag tror fortfarande att hela Ukrainaskiten egentligen är för att stävja och förena det ryska folket, genom att visa att Mother Russia fortfarande tar hand om sina barn, genom att skydda dem från den farliga världen utanför Ryssland. Tror att Ryssland kommer falla och att det ryska folket kommer få mera makt. Även om det också kommer leda till inbördeskrig mellan olika ryska folkgrupper och regioner. Vilket iofs kan leda till att terrorgrupper får tillgång till kärnvapen, om de lyckas värva befäl som är höga nog. Om det nu ens finns så mycket kärnvapen de kan använda i Ryssland. Kan ju vara som med deras stridsvangsbrigader att det på pappret ser ut att finnas en massa robotar och avfyrningsutrustning, men att de inte längre är i brukbart skick. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
40 minuter sedan sa -k9-:

Jo det stämmer ju mycket av det du skriver där. Men just min släkt led jus svårt under finskavinterkriget och har stora skölsliga sår som inte läkt än. Vi dras ju mycket med alkoholism och ett svårt missmod som vi ärvt från våra föräldrar, än idag. Som tur är så har ju även detta vänt för många unga finländare idag. De som upplevde krigets Finland är ju döda nu, medans deras barn även blir färre och färre. Nu är det ju barnbarnen som äntligen börjat växa upp i en tid då krigets trauma faktiskt lämnat Finland. Vilket ju även märks på alla sverigefinnar idag med. 

Född i Finland är jag. Instämmer i det du skriver. Vi är rörande överens. Harmoni samt samförstånd befinner sig i tråden yppah.GIF

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan sa -k9-:

Jag tror fortfarande att hela Ukrainaskiten egentligen är för att stävja och förena det ryska folket, genom att visa att Mother Russia fortfarande tar hand om sina barn, genom att skydda dem från den farliga världen utanför Ryssland. Tror att Ryssland kommer falla och att det ryska folket kommer få mera makt. Även om det också kommer leda till inbördeskrig mellan olika ryska folkgrupper och regioner. Vilket iofs kan leda till att terrorgrupper får tillgång till kärnvapen, om de lyckas värva befäl som är höga nog. Om det nu ens finns så mycket kärnvapen de kan använda i Ryssland. Kan ju vara som med deras stridsvangsbrigader att det på pappret ser ut att finnas en massa robotar och avfyrningsutrustning, men att de inte längre är i brukbart skick. 

Ukraina skiten är Putins dröm om ett enat stor Ryssland. Att ta tillbaka och behålla det som han anser tillhör Ryssland. Han lever i sin bubbla, parallellerna kan göras med Trump. Han vill inte heller ha med internationella kontakter att göra. USA först. Samma slags lirare, den ena är bara lite galnare än den andra som bara är ointelligent.

Båda har lyckats att splittra sin befolkning mer än vad var fallet innan. Biden har försökt att ena men lyckas inte. Han är dessutom för gammal och gaggig för att göra någon nytta...

Stämmer att mycket av Rysslands krigsmaterial är i dåligt skick men även en stridsvagn från 1970 är bättre än inget om motståndaren inte har någon alls. Det finns enorma lager av gammalt mer eller mindre fungerande krigsmateriel där. Inte heller verkar in rekryteringen fungera så bra men man ska komma ihåg att det finns ett gäng personer att ta in, med våld om så behövs. Så, man ska inte ropa hej förens man fått bäcken, som man säger på hemmet.

Vi är ett par, tre drag ifrån kärnvapen användandet. Putin kan hävda att han bara försvarar Rysslands territorium som är hotat av västs vapen hjälp till Ukraina. 

Är det ett troligt scenario? Tja... Var detta krig ett troligt scenario för ett tag sedan?

1 minut sedan sa Neosus:

Kpd!

Ja!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Dark Of Light:

Ukraina skiten är Putins dröm om ett enat stor Ryssland. Att ta tillbaka och behålla det som han anser tillhör Ryssland. Han lever i sin bubbla, parallellerna kan göras med Trump. Han vill inte heller ha med internationella kontakter att göra. USA först. Samma slags lirare, den ena är bara lite galnare än den andra som bara är ointelligent.

Båda har lyckats att splittra sin befolkning mer än vad var fallet innan. Biden har försökt att ena men lyckas inte. Han är dessutom för gammal och gaggig för att göra någon nytta...

Stämmer att mycket av Rysslands krigsmaterial är i dåligt skick men även en stridsvagn från 1970 är bättre än inget om motståndaren inte har någon alls. Det finns enorma lager av gammalt mer eller mindre fungerande krigsmateriel där. Inte heller verkar in rekryteringen fungera så bra men man ska komma ihåg att det finns ett gäng personer att ta in, med våld om så behövs. Så, man ska inte ropa hej förens man fått bäcken, som man säger på hemmet.

Vi är ett par, tre drag ifrån kärnvapen användandet. Putin kan hävda att han bara försvarar Rysslands territorium som är hotat av västs vapen hjälp till Ukraina. 

Är det ett troligt scenario? Tja... Var detta krig ett troligt scenario för ett tag sedan?

Ja!

Vi har varit nära på att atomvapen ska avfyras så länge vi haft dem. Men hittills så har de ryska befälen vägrat att använda dem även när de fått order om att göra så. 

Tror att Putin vet att om han använder kärnvapen eller andar massförstöreslesvapen så kommer det ryska folket resa sig emot honom. Bara mobiliseringen fick ju folk att både fly från Ryssland och att protestera öppet emot regimen. Jag tycker snarare att det ser ut som att Putte får släppa Ukraina snart och ta hem sina styrkor för att stävja ett  inbördeskrig. Får se vad som händer då. Förhoppningsvis så är det för få ryska förband som förblir Putinlojala att det hela bara faller ut i lite småstrider och inte blir ett fullskaligt krig. 

Putin trodde ju att han skulle få med sig folket genom att annektera dessa städer i Ukraina. Men ryssarna ser det ju bara som ett sätt för Putte att kunna mobilisera unga ryska män för ett större krig som ingen längre tror på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

@-k9- och @Dark Of Light Intressanta analyser och jag kan instämma i mycket av det ni säger. Putin har ett satans sjå att hålla reda på ”sitt” Ryssland och för att ena folket  passar en ukrainsk ”aggression” som handen i handsken. Vad han inte riktigt räknade med var världsopinionen och att stoooOOOOoooora delar av det ryska folket skulle vara så antikrig.

Big whoopsie där, liksom.

@Dark Of Light Kul att du också sett ”Dahmer”. Av en händelse binge:ade jag den igår.
Inget nytt under solen i själva fallet i sig för vi vet redan vad han gjorde och hur han gick tillväga men jag tyckte att det var intressant att de både gick bakom kulisserna både vad det gäller offren (som annars brukar förpassas till svart-vita bilder och inget mer) bl a den döve killen (otroligt gripande), deras anhöriga, vittnen och faktiskt Dahmers egen familj, framförallt pappa Lionels demoner och lidande.

En ganska stark scen är när Lionel ska konfrontera Jeffs lik på bårhuset bryter han (såklart) ihop men det som slog mig var att han trots allt lidande hans son var skuld till och alla galenskaper han gjorde säger han ändå

- I love you💔

Det är något vi aldrig sett förr. Bra serie som inte heller vältrar sig i gore bara för att de kan.

Att de sedan lyckades plutta in både John Wayne Gacy och Ed Gein vart ju bara en (o)trevlig bonus.

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Född i Finland är jag. Instämmer i det du skriver. Vi är rörande överens. Harmoni samt samförstånd befinner sig i tråden yppah.GIF

Det var ju en jävla tur…!😆

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa -k9-:

Tror att vi i Väst inte riktigt har koll på hur illa det är med moralen och tilliten till den ryska regeringen trotts allt. 

Den har väl egentligen aldrig varit riktigt på topp va?🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, är det inte just metangas som, enligt många, skulle kunna tänkas förklara många försvinnanden i Bermudatriangeln?

Får vi en alldeles egen Östersjötriangel att konspirera utifrån nu?😱

FOLIEHATT PÅ!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa CHAE:

Hm, är det inte just metangas som, enligt många, skulle kunna tänkas förklara många försvinnanden i Bermudatriangeln?

Får vi en alldeles egen Östersjötriangel att konspirera utifrån nu?😱

FOLIEHATT PÅ!!!!!!!!

aHAAAa... Dom försvinner in i röret till Ryssland och där försvinner ju folk hela tiden. Har jag hört... julli-gruble.GIF.b629971e9a3119793f1a1a34b9839d9e.GIF

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa Neosus:

aHAAAa... Dom försvinner in i röret till Ryssland och där försvinner ju folk hela tiden. Har jag hört... julli-gruble.GIF.b629971e9a3119793f1a1a34b9839d9e.GIF

Hörs försvinnanden ända upp till dig?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan sa CHAE:

Det var ju en jävla tur…!😆

Ja det är alldeles för trevligt egentligen.... Vi borde ha ett riktigt gräl, men om vad? Eller ska vi bara gå all in loss helt utan sans och vet, som back in teh old day´s!? SKIT PÅ ER! ÅLARENS! Må tusen löss dansa på ditt scrotum!?

Äh... verkar inte riktigt trovärdigt det där.

45 minuter sedan sa CHAE:

Bestialiska seriemördare, Putin-krig och Bermudatriangeln. Herrejevvlar vad jag är on a roll här nu XD

Ja, men du behövde oss för inspiration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...