Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons

Absolut. 

Om vi ska dröja oss kvar lite vid Dahmer... Det finns ju en marknad för det mesta, gärna lite makabra. Jeffrey Dahmers glasögon mm. är till salu! Passa på att få ett par äkta seriemördarbrillor! Ett schysst partytrick att rycka fram eller varför inte som ett komplement till nästa maskerad eller dissekeringen av skaldjur vid nästa kräftskiva? 

 

Eller inte...

Det finns en marknad för ALLT verkligen. Kommer ni ihåg när jag nämnde att Putins avföring samlas upp för anal(!)ys? Jag väntar ivrigt om min förutsägelse kommer att stämma, snart kan man säkert köpa sig en alldeles egen burk Putinbajs att ha i bokhyllan.

En annan sak som förvånar mig är ansiktstatueringar som kan ses i videosnutten i sidan ovan... why, oh why did you do it..? blink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa Dark Of Light:

Absolut. 

Om vi ska dröja oss kvar lite vid Dahmer... Det finns ju en marknad för det mesta, gärna lite makabra. Jeffrey Dahmers glasögon mm. är till salu! Passa på att få ett par äkta seriemördarbrillor! Ett schysst partytrick att rycka fram eller varför inte som ett komplement till nästa maskerad eller dissekeringen av skaldjur vid nästa kräftskiva? 

 

Eller inte...

Det finns en marknad för ALLT verkligen. Kommer ni ihåg när jag nämnde att Putins avföring samlas upp för anal(!)ys? Jag väntar ivrigt om min förutsägelse kommer att stämma, snart kan man säkert köpa sig en alldeles egen burk Putinbajs att ha i bokhyllan.

[…]

Kul partygrej ju!😆

A pint of Putin poop… O_o

Link to comment
Dela på andra sajter

@Dark Of LightVi ska definitivt stanna kvar på seriemördar-stråket! John Wayne Gacy och Jeff Dahmer kunde väl tänkas dela samma sorts sexualsadism och perverterade övermänniskofantasier medan ”the Butcher of Plainsfield”, Ed Gein ändå måste varit i en klass för sig (?); många, många år av isolering och snedvriden religös tro till slut tog ut sin rätt (efter moderns död).

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa CHAE:

Den har väl egentligen aldrig varit riktigt på topp va?🙃

Beror ju på vem man frågar. Frågar man dem som styr så får man ju inte samma svar som man får av dem som styrs. 😉 

Det är ju förbjudet för ryska medier att rapportera om inhemska terrordåd och om det otroligt höga antalet självmord som sker i Ryssland med. Allt för att folket ska ha stort förtroende för den ryska staten. Men det är ju klart att det sker både terror dåd och en massa självmord bara för att fira att de lever så öppet och fritt i Ryssland. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa CHAE:

Hm, är det inte just metangas som, enligt många, skulle kunna tänkas förklara många försvinnanden i Bermudatriangeln?

Får vi en alldeles egen Östersjötriangel att konspirera utifrån nu?😱

FOLIEHATT PÅ!!!!!!!!

Foliesnorkel här. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just hem ifrån Falun och fick ett bra besked om min cancer där. Det verkar fortfarande som att det blir en lätt operation och så ser det ut som att den inte spridit sig heller. Ska till Uppsala på måndag och få veta mera exakt hur de tänker operera och hur länge jag blir kvar på sjukhuset. Det enda dryga är att jag får räkna med att bli kvar på sjukhus i en vecka typ, så det blir struligt med att hitta någon som kan passa hundarna en så lång tid. Har nog bara några veckor på mig att lösa det med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
34 minuter sedan sa CHAE:

Förvisso men kopplingen Bermudatriangeln och metangas gjorde jag själv så ”HA!”

Det närmaste du kommer "triangeln" och metangas är en lösvagina och dina brakskitar! HA!

18 minuter sedan sa CHAE:

@Dark Of LightVi ska definitivt stanna kvar på seriemördar-stråket! John Wayne Gacy och Jeff Dahmer kunde väl tänkas dela samma sorts sexualsadism och perverterade övermänniskofantasier medan ”the Butcher of Plainsfield”, Ed Gein ändå måste varit i en klass för sig (?); många, många år av isolering och snedvriden religös tro till slut tog ut sin rätt (efter moderns död).

Gein var också ett jeffla fall i sig. En isolerad "byfåne", kanske lite "efter" och som du säger isolerad och med en överdos religion går det en smula snett. Finner dessa och dylika herrar (som The Golden State Killer som åkte fast "nyligen") fascinerande!

Det sägs att det bor ett sådant kryp i oss. Det gäller bara trycka på rätt knappar så... det bor en mördare i oss alla. En sned barndom, taskiga gener och isolering. Sedan kan det gå igång. Hur man än studerar dessa herrar så är det ändå svårt att koppla den nästa totala avsaknaden av empati. De är så uppfyllda av "sin grej" att vanliga mänskliga spelregler åsidosätts. Psykopater går det ju 13 på dussinet av i vårt samhälle men att gå över skacklarna så här är just fascinerande.

7 minuter sedan sa -k9-:

Yepp! Nu är denna tråd "Flashback-lite" igen.

Med betoning på light!

2 minuter sedan sa -k9-:

Kom just hem ifrån Falun och fick ett bra besked om min cancer där. Det verkar fortfarande som att det blir en lätt operation och så ser det ut som att den inte spridit sig heller. Ska till Uppsala på måndag och få veta mera exakt hur de tänker operera och hur länge jag blir kvar på sjukhuset. Det enda dryga är att jag får räkna med att bli kvar på sjukhus i en vecka typ, så det blir struligt med att hitta någon som kan passa hundarna en så lång tid. Har nog bara några veckor på mig att lösa det med. 

Hoppas du löser allt strul som livet kastar i fejset på dig! Låter tungt allt det där.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan sa CHAE:

@Dark Of LightVi ska definitivt stanna kvar på seriemördar-stråket! John Wayne Gacy och Jeff Dahmer kunde väl tänkas dela samma sorts sexualsadism och perverterade övermänniskofantasier medan ”the Butcher of Plainsfield”, Ed Gein ändå måste varit i en klass för sig (?); många, många år av isolering och snedvriden religös tro till slut tog ut sin rätt (efter moderns död).

Tycker nog att det grövsta seriemordet någonsin var sista säsongen och avslutningen på Game Of Thrones. Snacka om att bara sticka hål i serien den sista säsongen för att sedan låta den sakta blöda ihjäl. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan sa -k9-:

Foliesnorkel här. 

Gott så!

12 minuter sedan sa -k9-:

Yepp! Nu är denna tråd "Flashback-lite" igen.

Skönt att någonting är som vanligt.

4 minuter sedan sa Dark Of Light:

Det närmaste du kommer "triangeln" och metangas är en lösvagina och dina brakskitar! HA!

Gein var också ett jeffla fall i sig. En isolerad "byfåne", kanske lite "efter" och som du säger isolerad och med en överdos religion går det en smula snett. Finner dessa och dylika herrar (som The Golden State Killer som åkte fast "nyligen") fascinerande!

Det sägs att det bor ett sådant kryp i oss. Det gäller bara trycka på rätt knappar så... det bor en mördare i oss alla. En sned barndom, taskiga gener och isolering. Sedan kan det gå igång. Hur man än studerar dessa herrar så är det ändå svårt att koppla den nästa totala avsaknaden av empati. De är så uppfyllda av "sin grej" att vanliga mänskliga spelregler åsidosätts. Psykopater går det ju 13 på dussinet av i vårt samhälle men att gå över skacklarna så här är just fascinerande.

Med betoning på light!

[…]


XD

Så rätt, så rätt!

3 minuter sedan sa -k9-:

Tycker nog att det grövsta seriemordet någonsin var sista säsongen och avslutningen på Game Of Thrones. Snacka om att bara sticka hål i serien den sista säsongen för att sedan låta den sakta blöda ihjäl. 

Har aldrig sett🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa Dark Of Light:

Hoppas du löser allt strul som livet kastar i fejset på dig! Låter tungt allt det där.

Är inte rädd för att dö, är inte rädd för cancer heller. Sjukvården reagerade på att jag reagerar så lite på att vara sjuk och att stå inför en operation. Men svarade med en motfråga om vad jag kan göra åt saken? Sa att det är upp till sjukvården att avgöra vad som bör göras för att sedan göra det som ska göras rätt. Så det är ju de som ställer diagnosen och kirurgen som ska vara oroliga, på sätt och vis. Det som jag tycker är jobbigt är själva logistiken som måste hanteras bara. Efter att ha haft två bränder i min villa så gillar jag inte att vara hemifrån så länge. Gillar än mindre att ha folk här utan att ha koll på vad de gör. Men nu blir det nog så att jag får ta hit någon som kan passa hundarna här i mitt hus, medans jag är inlagd. Det är ju en enkel lösning och förmodligen en bra lösning. Men jag känner mig inte helt bekväm med den ändå. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa Dark Of Light:

Tillhör de få på denna planet som inte följer GoT. Eller Sagan Om Ringen filmerna. Eller Harry Potter. Eller Facebook. Eller Tic Toc. 

Räknas det som seriemördarämne? 😄

Eller serieförnekare, kanske? 

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte alls intresserad av GOT, men hade igång den serien i bakgrunden när jag spelade vissa spel som inte krävde full focus för att spela. Lärde mig gilla den efter det.

Ogillar TikTok starkt dock. Hasses Pottor orkade jag inte se alla filmerna heller. LOTR gillade jag böckerna mer än filmerna, men filmerna var OK ändå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses! Läste just att många fackmedlemmar vill ha ett omval nu redan. Det är tydligen tiotusentals som röstat på SD bara för att missnöjesrösta och som inte trodde det skulle bli något regeringsskifte. Men det borde de ju tänkt på innan de röstade i så fall. Tänker på ett finskt uttryck om min käre mor ofta använde, fast på svenska då, "det är försent att knipa, när man redan skitit på sig". Nu har de ju röstat som de gjort och resultatet blev så som de röstade. Skilde ju så få röster att detta misstag kan ha lett till att den sidan de inte ville skulle vinna ju van valet ändå. Hoppas de lärt sig en läxa nu då. 

Men jag tror inte att detta blir en långlivad regering alls. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...