Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2022 (alias Längstah)


Dark Of Light

Recommended Posts

Annons

Min sömndoktor vill att jag ska försöka gå och lägga mig ungefär samma tid varje kväll ett tag nu, för att se om jag kan få en bra dygnsrytm naturligt. Och så ska jag inte gå och sova mitt på dagen. Men det funkar inte så jag får gå tillbaks till att sova när jag är trött, vilken tid det än må vara på dygnet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär ja! Nu har jag sett klart på dumheterna, så nu kan jag gå och lägga mig. Svårt att somna om jag inte sett på Rapport eller någon annan dumhetssändning. Men vet ju inte om man  totalt missat att världen gått under eller något annat liknande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa -k9-:

Min sömndoktor vill att jag ska försöka gå och lägga mig ungefär samma tid varje kväll ett tag nu, för att se om jag kan få en bra dygnsrytm naturligt. Och så ska jag inte gå och sova mitt på dagen. Men det funkar inte så jag får gå tillbaks till att sova när jag är trött, vilken tid det än må vara på dygnet. 

Ja ingen dum idé! Tror dock det kan ta lång tid för dig att vänja om kroppen. Ganska säker på att det är viktigt för både kropp och själ att få sammanhängande sömn.

Men går det inte så är det ju bättre sova när andan faller på. Tycker dock du ska testa det förstnämnda ett tag enligt doktorns ordination.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa slejnard:

Ja ingen dum idé! Tror dock det kan ta lång tid för dig att vänja om kroppen. Ganska säker på att det är viktigt för både kropp och själ att få sammanhängande sömn.

Men går det inte så är det ju bättre sova när andan faller på. Tycker dock du ska testa det förstnämnda ett tag enligt doktorns ordination.

Jo jag har försökt, men nu tycker hon att jag ska avbryta det försöket. Fick testa sömnhormon med, men det blev jag så flummig av att jag inte vågar ta det. Tanken var att jag skulle ta det en halvtimme innan jag gick och la mig, men det slutade oftast med att blev för flummig för att ens orka gå och lägga mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa slejnard:

Kan du inte börja gå ut med dom en halvtimme tidigare än nu då? 

Jag började gå med dem för några timmar sedan. Har tagit på mig allt utom skor och jacka, haha! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej för en timme sedan var det visst. De brukar äta 19:30 varje kväll. Så hinner jag kolla på rapport innan det är dags för dem att få gå ut. Men idag var jag för trött, och så var en polare ute med  dem och lekte i snön halva dagen. Vet att de fick grillkorv då med, så de har inte sagt till att det är dags att gå ut i tid. De brukar ha bättre koll än jag annars. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa slejnard:

Vi bor ju så fint.. bara släppa ut hunden på gården. Just nu -20 så hon vill ändå inte promenera nå långt. 

Haha, Söta lille Tilly.  För mig blir det lite tvärtom när det är kallt och snö. Då vill Angus vara ute hela tiden istället. Som tur är så är Amiga inte lika glad i snön. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa slejnard:

Sidney Poitier är död. RIP! Ytterligare en person jag trott varit död sen länge. Tänk att man inte har bättre koll än så. 🤔

Hvem var det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ofta är ni människor så trötta att det känns som att man druckit sig full, fast utan att ha druckit något alls? 

Fick fylla i en sömnbankett och där skulle jag även beskriva hur det känns när jag är ganska till jätte trött, och de reagerade på hur trött jag faktiskt blir varje kväll. Jag beskrev det som en ordentlig fylla, när man bara är någon flaska öl ifrån att däcka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...