Jump to content
Annons

Väggstativ för högtalare? Vesa?


red_house_painter

Recommended Posts

Håller på att bygga nya passiva hifi-högtalare till studion som ska användas som referensmonitorer som jag ska montera uppe på väggen en bit ner från taket. Tänkte montera fast dem där. Men vad är hållbarast och bäst? Man skulle gärna vilja prova sig fram att kunna vända och vrida lite för att få en bra spridning i rummet. Men högtalarna i sig har redan rätt bra spridning så inte supernödvändigt att man ska behöva vrida dem hela tiden.

Det är inga problem att skruva fast gängor eller något i dem eftersom jag bygger dem själv, men vad är bäst och säkrast? Någon som har ideer?


De blir i storleken  ca 50x30x20 cm

några idéer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
3 hours ago, slejnard said:

Om det är gipsvägg så använd mollyplugg. Det finns ju fina hyllor att ställa dom på. Vayzerias idé var bra som säkerhetsgrej.

 

Grundväggen är betong men väggen är sedan behandlad och har rejäla träreglar på 45x145 som jag kan fästa hyllplan jag klar liknande. Vet bara inte vad som ser snyggast ut heller. Hyllplan tror jag inte direkt på dock

kedjor känns annars som en bra grej att försäkra sig att de inte ramlar ner iallafall 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa red_house_painter:

Grundväggen är betong men väggen är sedan behandlad och har rejäla träreglar på 45x145 som jag kan fästa hyllplan jag klar liknande. Vet bara inte vad som ser snyggast ut heller. Hyllplan tror jag inte direkt på dock

kedjor känns annars som en bra grej att försäkra sig att de inte ramlar ner iallafall 

Har sett någon/ några sådan upphängning för en jävla massa år sedan.  Vill minnas att dom hängdes vinklade. Finns kanske t.o.m ställningsbara vajar eller liknade ?

Beroende på om man vill rikta dom mer mot golv eller vägg 🤔🤔

Redigerat av vayzeria
Felstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...