Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Annons

Vad i hela friden är det för burkar hon använder dbd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grahn den där filmen var riktigt mysig! Jag är glad att se att du verkligen fattat poängen med mysighet. Låten var också hur mysig som helst! Mycket mysigt jobbat.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha!

Spelar på en likadan synth som din flickvän dbd. Bandkompisens synth. Den är härligt, inte minst demo låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha!

Spelar på en likadan synth som din flickvän dbd. Bandkompisens synth. Den är härligt, inte minst demo låten.

Jag har försökt övertala henne att ge den till mig, men hon vägrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej alla på forumet!

alltid kul med lite bilder så jag lägger upp några 😆

Min studio är förmodligen den Ofetaste som finns, men för att bidra med lite bilder:

studiopic4.jpg

Det bästa med studion är väl utsikten

studiopic3.jpg

Min kära blå! ingen höjdarsynt men användbar ibland

studiopic2.jpg

studiopic1.jpg

För inspiration och ökad kreativitet 😳

har det lite trångt i min lilla studentlya så monitorerna t.ex. fick stanna i V-ås

mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

dbd: WOW! Vilken frän studio, nu vågar man ju knappast posta några bilder på sin egna tafatta n00b studio 😳

Får ta och fixa en bild sen när jag fått upp båda skärmarna och köpt mina monitorer, så det ser ut som att jag har något mer än en tung, svart och stilren dator 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

dbd: WOW! Vilken frän studio, nu vågar man ju knappast posta några bilder på sin egna tafatta n00b studio 😳

Får ta och fixa en bild sen när jag fått upp båda skärmarna och köpt mina monitorer, så det ser ut som att jag har något mer än en tung, svart och stilren dator 😆

Tackar! Den funkar som den ska 😛 Nice att du ska köra multimonitor, dock blir man ruskigt bortskämd med det efter ett tag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajemen, då kommer bilder på min gamla.. ehhh.. studio. Har inga bilder på min nya, ni får njuta av dessa så länge:

studio1.jpg

studio2.jpg

Japp, alltså han som sitter bland mikrofonerna är min kamrat Daniel Engvall från skåneland. Han med skägget däremot, nej inte han, han den andra.. är jag alltså. Då fast inte nu, för nu har jag inget skägg, i övrigt är det jag. Varje studio behöver kylskåp, frys, dammsugare, sop&skyffel och trevliga gröna soffor att sitta i. Amatören vill gärna tro att detta är ett kök, men nej.. detta är en proffsisionell studio i mångmiljonklassen.

Här har ni ett exempel på hur det kunde låta, gillar ni inte LoFi så gillar ni inte detta.

Daniel är gitarr, sång, mixning och komposition.

Jag är inspelning, syntar och mixning.

Time

/Majken 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, alltså han som sitter bland mikrofonerna är min kamrat Daniel Engvall från skåneland. Han med skägget däremot, nej inte han, han den andra.. är jag alltså. Då fast inte nu, för nu har jag inget skägg, i övrigt är det jag. Varje studio behöver kylskåp, frys, dammsugare, sop&skyffel och trevliga gröna soffor att sitta i. Amatören vill gärna tro att detta är ett kök, men nej.. detta är en proffsisionell studio i mångmiljonklassen.

Hahaa!! 😳

Schysst låt föresten, speciellt kan du hälsa din kamrat att sången var grymt skön!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajemen, då kommer bilder på min gamla.. ehhh.. studio. Har inga bilder på min nya, ni får njuta av dessa så länge

hahaha,

en dammsugare bidrar väldigt bra till vardagsrealism i musiken.

själv försöker jag att få med en dammvippa på alla låtar 🙂

musiken låter bättre än Indie-Lofi !

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hej alla på forumet!

alltid kul med lite bilder så jag lägger upp några 🙂

Min studio är förmodligen den Ofetaste som finns, men för att bidra med lite bilder

Din studio var ju iaf lätt mest välstadat och så har du tillochmed en krukväxt i fönstet. Vad är det du har för utsikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om bilden funkar, men lägger upp den ändå...

Ska lägga upp en bättre bild så snart jag har en. Hmm... mindre städat just nu än vad det är på bilden. LoL. ska bli kul att jämföra! Min fina mickroKORG tjänar både som synt och midicontroller. Finns det något mer praktiskt kraftfullt monster än denna? 🙂

Vad som inte syns: Mixerbord Eurorack UB1002, Beyerdynamicslurarna DT 770 Pro samt min XM8500 mic.

Tog bort, finns på sida 5

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som inte syns: Mixerbord Eurorack UB1002, Beyerdynamicslurarna DT 770 Pro samt min XM8500 mic.

Du! hur är Eurorack mixerborden?

Ska investera i ett såsmåmåningom men funderar på om man ska satsa på ett mackie-bord.. är de värt de extra slantarna nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag kan egentligen inte klaga. Uppfyller mina krav. Men jag måste säga att det är en aning brusigt. Men eftersom jag kör mycket mjukvara och bara en del sång och en och en annan slinga från Microkorgen, så hörs det väldigt sällan i musiken. (Hör det väldigt sällan annars också, men jag är inget proffs, och har inga sådana ambitioner heller.) Vet inte vad mackie kostar. Men jag tycker Euroracket var värt pengarna, bara man är medvetet om att det inte är världens bästa. (Olika hårda rattar.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh jag glömde. Här är min flickväns studio. Den är mycket grymmare än min.

heidistudio.jpg

Hmm, vad var detta för synt? Ser ganska rolig ut. Jag är inte helbra på syntars utseende och namn. (Tyvärr, men lär mig mycket och snabbt 🙂) Påminner mig mest dock om min gamala Yamaha keyboard jag hade när jag var liten. Blir lite misstänksam...

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, vad var detta för synt? Ser ganska rolig ut. Jag är inte helbra på syntars utseende och namn. (Tyvärr, men lär mig mycket och snabbt 🙂) Påminner mig mest dock om min gamala Yamaha keyboard jag hade när jag var liten. Blir lite misstänksam...

Stämmer, det är ett gammalt Yamaha-keyboard 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...