Jump to content
Annons

om ni fick göra studiebesök


remolade

Recommended Posts

Annons

... det finns bara en studio jag skulle vilja besöka!...

Klassiska Kling Klang på Mintropstraße 16 i Düsseldorf!!.... vem skulle inte vilja se hur Kraftwerk jobbade på 70-talet!?...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ted Gärdestad, hette inte skivan "Undringar"? med Benny Andersson på piano, Janne Schaffer på Gitarr, Ola Brunkert på trummor och Little Mike (!) faktiskt på bas, (på Golitath från Gat iallfall) och i kören Agnetha Fältskog, Liza Öman och eventuellt Anni-Frid? Plus nå'n till som jag kan ha glömt. Allt mixat av Michael B. Tretow. Det är svårt att ducka för ett sådant topplag, oaktat man gillar Ted eller inte...? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Pfft, Basement Jaxx förlorade all respekt iom Cish Cash. Visst anade man tendenserna redan på Rooty om man tänker på det såhär i efterhand, men men... För övrigt samplar de mest samma saker som alla andra, dvs gamla funk-, soul- och discolåtar. Enda undantaget är väl Gary Numan på Where's Your Head At...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon svarade Boards Of Canada. Det kan jag ju hålla med om. Hade varit trevligt.

Annars hade det nog Blivit St Germain (kanske hade man kunnat tjöta till sig en saxsampling eller 2), eller Mad Professor (får o kika på lite rattvridningar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade ju inte gjort ont att vara med i publiken när Beatles spelade in "All you need i love", eller någon annan av deras klassiska inspelningar.

Eller varför inte USA for Africa "We are the world" från mitten av 80-talet?

Fler storheter på ett och samma ställe för man nog leta efter...

Bruce Springsteen, Bette Midler, Kenny Rogers, Willie Nelson, Tina Turner, Ray Charles , Pointer Sisters, Lionel Richie, Diana Ross, Paul Simon, Dionne Warwick, Stevie Wonder... för att nämna några!

(fast det är ju inte precis något genomförbart studiebesök...) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
musik (oregistrerad)

Även om jag inte har en enda platta med honom...

Michael Jackson, tror jag faktiskt. Bara för att han är så mytomspunnen, det omtalade kontrollbehovet osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Porcupine Tree, tror jag

Lätt! Eller ptja, man skulle ju inte tacka nej till att sitta med Devin Townsend vid mixern en stund heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Porcupine Tree, tror jag

Lätt! Eller ptja, man skulle ju inte tacka nej till att sitta med Devin Townsend vid mixern en stund heller.

SYL vore ju najs, eller bara DTB. Devin är ju grym på att prodda och han har lärt sig av en svenne 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...