Jump to content
Annons

Ny singel och video!


Grooty

Recommended Posts

Det var ett tag sedan jag levererade något här, rent produktivt i alla fall 🙂

Jag tar gärna del av tankar och åsikter och kritik i största allmänhet!

 

Finns på Spotify också: https://open.spotify.com/track/1WAaraWp3VdK8gqt9iB1rV?si=hOZjIlerTuq1chJ7lHPeFA

 

Trevlig helg på er förresten! 😄

Redigerat av Grooty
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt och bra spelat/sjunget, men är det som DH säger en cover? Trist att det inte stod skrivet i så fall. Jag lyssnar hellre på folks egna låtar, och här på forumet brukar jag utgå ifrån att det är så (bla pga regler).

Edit:

...Nu ser jag...Skid Row. Jag tyckte det lät åt 90-talshållet.

En fråga. Jag har inte Spotify, men när jag klickar på den länken står det inget om Skid Row. Hur funkar det? Kan man lägga upp låtar utan att skriva att det är covers på Spotify? Rättigheter?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, Erik dP säger:

Bra låt och bra spelat/sjunget

Först och främst: Tack! 😄 

10 timmar sedan, Erik dP säger:

En fråga. Jag har inte Spotify, men när jag klickar på den länken står det inget om Skid Row. Hur funkar det? Kan man lägga upp låtar utan att skriva att det är covers på Spotify? Rättigheter?

Spotify verkar ha regler om vilken information som bör vara med när det kommer till låttitel, artistnamn och album. Ganska strikt begränsat till just precis det. Sammarbeten däremot får ju stå med, och utmärks ofta av den ökända förkortningen "feat.".

Enligt upphovslag har vem som helst rätt att göra covers, precis som i alla andra sammanhang. Det finns dock inget fog för oro, just precis av upphovsrättsliga regler. Jag använde mig av Distrokid när jag laddade upp. Just Distrokid erbjuder en tjänst där de sköter upphovsrätten vid covers, så att rätt blir rätt och Sebastian Bach och de andra får all eventuell vinst. Helt i sin ordning. 🙂

När man söker efter Hooked on a Feeling med Björn Skifs på Spotify så står det inte att det är en cover, där heller, bara som ett exempel.

Jag hoppas att det inte låter "tyket" på något sätt, jag försöker bara vara saklig 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, slejnard säger:

Härligt! Gillade skid row massor när det begav sig. Tycker att du fått till det riktigt bra! Schysst video och coolt med sm57:an. Sjöng du in låten med den? Kanske ska prova 🙂

bra jobbat! ?

Tack Slejnard! Gillar SM57an, både för ljudet och estetiken. Och inte bara för att Lemmy använde dem live 😉 

Jag spelade in med den också! Tycker det funkar utmärkt. Vred upp monitorerna högt som fasen och sjöng allt vad jag orkade. Tricket var att gå så nära mikrofonen att det minskade läcket, och sen gejta som bara den. Popfilter är absolut nödvändigt då! Om man inte älskar att RX'a ?

Redigerat av Grooty
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte cover's, för det allra mesta är de uppfuckade ... men din är rätt bra. Se fram emot att få höra en av dina egna låtar. Och det visar att det finns musiker kvar därute som inte ägna sig åt EDM ? ... ROCK ON !

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, HomerJSimpsson säger:

Jag gillar inte cover's, för det allra mesta är de uppfuckade ... men din är rätt bra. Se fram emot att få höra en av dina egna låtar. Och det visar att det finns musiker kvar därute som inte ägna sig åt EDM ? ... ROCK ON !

Tack Homer! Veckans komplimang!

Eget material är på gång. Ska bara iväg på mastring först! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...