Jump to content
Annons

Studiobygge i en etta.


Casperfren

Recommended Posts

Tjena! Flyttar till en etta med ett 18kvm vardagsrum med kök

köket är på ena kortsidan och rummet är skokartongsformat. Tänkte göra det till mixplats och bo i rummet, ja man får ta the pains to get the gains. Ena kortsidan blir lätt att akustikbehandla med bredabsorberande stenull, ca 1 meter djup absorbtion, kökssidan kan jag eventuellt göra någon form av superchunks i hörnen, men tveksam i vilken utsträckning, har inte sett lägenheten än (får hyra av kontakt och finns inget alternativ pga bostadsköerna)

Men min första fundering är om jag ska sitta närmre kökssidan och spela ljudet mot den bredabsorberande sidan, eller tvärt om. Jag tror det blir bättre att sitta vid absorbtionen då det eventuella bullret från kompromissad behandling kommer längre ifrån mig

 

vad tror ni? Kan lägga upp bilder när jag får se lägenheten

 

mvh Casper

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Personligen hade jag hellre haft akustikbehandlingen bakom mig, det mesta av ljudet borde väl absorberas där först? Planlösningen blir ju dock FUBAR om du ska ha utrustningen precis framför köket ?

Jag respekterar verkligen dina prioriteringar iaf. Hade gjort samma sak. Function before fashion.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, candybag säger:

Personligen hade jag hellre haft akustikbehandlingen bakom mig, det mesta av ljudet borde väl absorberas där först? Planlösningen blir ju dock FUBAR om du ska ha utrustningen precis framför köket ?

Jag respekterar verkligen dina prioriteringar iaf. Hade gjort samma sak. Function before fashion.

Haha aa.

såhär tänker jag mig det prelimenärt, mitt huvid är en svart prick orange är absorbering, säng är grå och bord svart, kök rött.

layout draft.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...