Jump to content
Annons

Ostabilt keyboardstativ, motverka att den bryter ihop - hur?


NinLow

Recommended Posts

Hejsan!

Jag köpte för cirka en månad sedan ett keyboardstativ Proel SPL253 med 3 våningar.

Maxvikten på detta stativ är 70kg, varpå min Roland FP-5 väger cirka 21kg samt Casio 3200 som väger knappt något alls.

Stativet har slagit ihop sig två gånger redan ikväll och jag börjar oroa mig ifall den verkligen håller.

Så frågan jag vill ställa mig, finns det något sätt att motverka det dåliga 'snap lock':et som stativ har? Något sätt för att verkligen binda ihop låset så det verkligen sitter i?

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om jag vore dig så skulle jag knalla tillbaka till ÅF:en med stativet och visa på hur instabilt det. Sedan skulle jag begära att antingen få ett nytt eller pengarna tillbaka. Det kan ju bara handla om ett måndagsexemplar.

Alternativet är väl att laborera medelst (industristandardiserade) buntband...

Men som sagt, i första hand; reklamera varan.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Gaffa...? 😉

Nej - skämt åsido. Håller med CHAE. Reklamera och få det utbytt. Kolla också det nya, om det känns stabilt - och annars kan det vara säkrare att du byter upp dig på ett dyrare stativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är exakt ett sådant stativ som jag har i min studio. Har tre syntar på det, har aldrig någonsin åkt ihop. Förvisso har jag inte lassat på något stagepiano på det, utan det är två femoktavers och en fyraoktavs-synt.

Men det ska inte åka ihop ändå. Om man hänger på förmycket ska det bara bli ostabilt. Det måste vara något fel på ditt.

Har du sett till att det är ordentligt låst? Kommer inte ihåg om man kunde skruva på fixeringslåset i krysset, för att sedan "snäppa" fast det... Vågar inte prova på mitt, för jag har som sagt en del saker på det... 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket för era svar!

Har bannemej slarvat bort kvittot så klantig som jag är...

@Catherine - Ja, det blev lite nytt för mig nu när jag körde hem stativet, har annars vanligtvis bara kört Casion på den.

Nu sitter den ju verkligen i, men är jättenojjig över att den ska gå i backen igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...