Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2016.


Den Gode

Recommended Posts

Annons
  • Svar 237
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Var det bara jag fick associationer till "A whiter shade of pale" bitvis i Stenmarcks låt...? Den måste ha varit "inspirerad" av den...

Mycket inspirerad av den måste jag säga. Började sjunga på den låten med en gång när Stenmarck öppnade refrängen. Den börjar ju likadant tonmässigt. Tycker även att Dolly Style eller va de heter påminde mycket om OneRepublics låt Counting Stars fast i snabbare takt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bocken Bruse (oregistrerad)

Hörde på Sveriges Radio P4 Kalmar igår där de klippt ihop Stenmarks låt med Procul Harums A Whiter Shade Of Pale och flera påstod att Stenmark troligen lär bli bannad från tävlingen INNAN finalen går i Globen då den är skrämmande lik PHs låt på samma sätt som det var med Fru Books låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags för Andra chansen .Andra chansen avgörs genom fyra dueller där vinnaren i varje duell går vidare till finalen.

Om oddsen ligger rätt går artisterna Samir & Viktor, Panetoz, SaRaha samt Albin & Mattias vidare från respektive duell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tittar inte ens på spektaklet nu! Man blir ju bara sur!

Vänligen

Surpuppan

😑

Det går bra att skriva ändå. Tyckte bäst om Boris Renés låt i den duellen. Mest för att jag hatar rapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa skämtet (förutom låtarna som egentligen har slagits ut redan och inte borde vara med alls...), var ju när Björkman sade att det var en väldigt stark andra chansen. Både jag och min sambo brast ut i ett gapskratt samtidigt precis när han sade det - bara en sådan sak... 😄

Jag kom att tänka på en sak som var i stort sett en genomgående trend, nämligen att nästan alla refrängerna bestod av typ 3 ord och lika många toner - och en snutt fotbollskör. Lätt att vara textförfattare i alla fall...

Nämnde jag förresten att jag tycker andra chansen är meningslös, eftersom låtarna redan har blivit bortröstade tidigare...? Det gjorde jag nog, men det tål att påpekas igen... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...