Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2016.


Den Gode

Recommended Posts

Annons
  • Svar 237
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ok - efter kvällen så står mina tidigare omdömen om alla låtarna lika fast som de gjorde från början, men nu när det var live, så var det mycket katzenjammer från många. Miiiiiiisa no like! 😳

EDIT:

Glömde ju nämna att de enda från kvällen som jag tycker är något att ha, är Kroatien och Ryssland. De bör vara med och slåss i topp-5.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Följande länder gick vidare till finalen. Azerbaijan, Ryssland, Holland, Ungern, Kroatien, Österrike, Armenien, Tjeckien, Cypern och Malta.

Två av mina fyra låtar gick vidare. Holland och Österrike. Har mest lyssnat med ett halvt öra dock. När det gäller Ryssland tycker jag att inledningen är skittråkig, men sen kommer det en del intressanta vändningar. Det är också ett kraftfullt nummer.

Det skulle ju kunna bli intressant med en final i Ryssland om ett år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har blivit dags för den andra semifinalen, direkt från Globen med Petra Mede och Måns Zelmerlöw. Tävlar gör Lettland, Polen, Schweiz, Israel, Vitryssland, Serbien, Irland, Makedonien, Litauen, Australien, Slovenien, Rumänien, Bulgarien, Danmark, Ukraina, Norge, Georgien, Albanien och Belgien.

Först ska det naturligtvis pratas skit i en timme i vanlig ordning. Gina Dirawi är naturligtvis med som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt; Australien bäst, även nu när det var live - och borde vara en solklar vinnare.

Litauen och Polen också värda en hög placering.

Vi får väl se på lördag om folk röstar rätt eller om fel låt vinner (som vanligt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hur fan kan Australien vara med i Eurovision har klotet kantrat så det slank iväg en liten bit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ukrainas skitkassa låt vann på grund av politiska sympatiröster. Australien borde ha vunnit stort.

Sveriges låt kom skrämmande högt - och borde ha slagits om sistaplatsen, tillsammans med Georgien och några andra katastrofer...

Jag får nog ännu en gång citera Stikkan Andersson; "Folk är inte så dumma som man tror - de är ännu dummare!". 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...