Jump to content
Annons

Nya studiohörlurar


viggo

Recommended Posts

Hallå där!

Har tittat runt i forumet men inte hittar det jag söker efter helt och hållet.

Jag är i behov av ett par nya studiolurar för mixning och mastering. Har nu ett par AKG K121 men är redo för att avancera mig. Har inte full koll på vad jag ska kolla efter för specifikationer, är mer för att lyssna mig till det. Men tänkte då vad ni har för tips på ett par rejäla lurar som aldrig sviker en!

Tack på förhand!

Tillägg: Budgeten ligger väl upp mot 2500-3000 kr.

Redigerat av viggo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har lyssnat på AKG 701 och gillar den, famförallt komforten. När det kommer till den kritiska lyssningen, detaljer mm tycker jag inte den ligger på topp. Klangen är neutral och botten är lagom djup. Det är i stort sett omöjligt att rekommendera en hörlur som alla gillar då det även vägs en personlig smak.

För mixning fungerar de självklart men jag rekommenderar ändå att du lyssnar igenom alla modeller som nås inom din budget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Focal spirit pro vill jag slå ett slag för. Jag gillar dem till både mix(trots att de är slutna) och inspelning. Alla jag spelat in som använt dem har också lovordat dem och gett komplimanger för den "grymma lyssningen".

Jag har lyssnat på de flesta populära lurarna mellan 1000-3000:- och focal:arna var bäst. Kändes mest balanserade av alla de jag testat.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett par Beyerdynamics DT 880 250 Ohm i somras. Tycker de är riktigt bra för pengarna, fin stereobild och oväntat bra detaljåtergivning för prisklassen. Dock är de lite väl diskantrika för mina öron så jag kör faktiskt med en EQ som dämpar toppen lite.

De är dock de bekvämaste lurar jag nånsin använt vilket är värt mycket för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...