Jump to content
Annons

Vår nya låt - indie/syntpop


JurassicJakob

Recommended Posts

Annons

Tackar som ödmjukast för den väldigt fina feedbacken jag fått!

Joråförfaaan...det låter fint. Jag får lite Shout Out Louds-vibbar, det är positivt som fan.

Bra låt! Skulle lätt kunna hamna bli en smärre P3-hit.

Tack för jämförelsen, och det stämmer absolut -- jag har varit ett stort Shout Out Louds-fan sedan Howl Howl Gaff Gaff.

tycker det svänger! låter ganska unikt men ändå med den där nostalgiska 80-talskänslan. Overall en bra låt!

Tusen tack -- det är precis det jag strävade efter när jag producerade; att det ska låta lite 'gammalt/skitigt' fast vila i 80's-reverb.

Låter mycket bra - falsettsången som kommer in runt 1:05 är riktigt fin. Snyggt jobbat!

🙂

--- Är det någon som har någon tanke på vad som kan förbättras? Något som inte faller er in i smaken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra. Riktiga 80-talsvibbar här. Tänker på band som China Crisis och Fra Lippo Lippi, med ett tyngre beat Det som sänker det hela en del för mig är den distade sången. Där är också en temposänkning ca 2.00 som gärna kunde ersättas med något annat om man vill ha någon variation.

På det hela taget. Helt OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, bra där!!! Får så mycket nostalgiska minnen och känslor av detta så det måste betyda något. Håller med DG ang. den distade sången. Skulle fungera bättre utan några förvrängningar. Mer tydlighet, uttal och sånginsats i övrigt håller för det. Temposänkningen fungerar tycker jag och ja... jag får svåra (bra) P3 hit vibbar av detta. Det är ett bra tecken!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Grymt! Bra sång. Och ja det andra också. Kanske att det dröjer för länge innan sången kommer in, men ni får väl göra en radio-edit för den här känns radiovänlig! Hit! Gott jobb 🙂

Bra förslag, och du har nog rätt. En radio-edit skulle kunna skippa andra vändan utav introt.

Riktigt bra. Riktiga 80-talsvibbar här. Tänker på band som China Crisis och Fra Lippo Lippi, med ett tyngre beat Det som sänker det hela en del för mig är den distade sången. Där är också en temposänkning ca 2.00 som gärna kunde ersättas med något annat om man vill ha någon variation.

På det hela taget. Helt OK.

Tack för feedbacken! Vi funderade länge på att ha med någon mer slags rytmik vid 2.00 så att den inte tappar i fart. Även sången är alltid så jävla svår. Vi valde den distade sången mest för att dra ner det cleana i den övrigt väldigt poppiga låten (den överlägset poppigaste vi gjort up to date), och få en mer ostädad lo-fi-känsla. Man skulle kanske kombinera detta tips med föregående feedback inför en radio-edit!

Ja, bra där!!! Får så mycket nostalgiska minnen och känslor av detta så det måste betyda något. Håller med DG ang. den distade sången. Skulle fungera bättre utan några förvrängningar. Mer tydlighet, uttal och sånginsats i övrigt håller för det. Temposänkningen fungerar tycker jag och ja... jag får svåra (bra) P3 hit vibbar av detta. Det är ett bra tecken!

Tack så mycket!

Awesome! Bra jobbat :-)

Wow, tack!

Kan inte ge kritik om mix eller sånt då jag lyssnar genom laptopen, men i den låter det riktigt najs! Får precis som andra i tråden nostalgivibbar med denna, men den låter ändå relativt modern.

MVH

Anders

Härligt att du känner't! Precis den känslan vi ville åt.

Vi har nu även släppt en hel platta om man skulle vara nyfiken på våra övriga låtar (finns på spotify om man söker på Feelium. Plattan heter "Can you feel it?"). Dyker även upp på soundcloud inom kort.

Ha det fint allihopa och återigen - tack för all positiv och konstruktiv feedback :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...