Jump to content
Annons

Studio i lägenhet med läckande fönster


nidlarn

Recommended Posts

Har precis flyttat in i en hyresrätt på 2 rum och kök.

Den ligger på andra våningen av två, och det ena rummet är tänkt att agera som hemmastudio.

Allt frid och fröjd, MEN.. Det sitter utblås på ventilation ca 3m nedanför mitt fönster i studiorummet. Det är som ett konstant dån som hörs jämt. Ungefär som en bil som alltid står på tomgång utanför. Jag vill inte säga att det är ett lågfrekvent muller, utan mer som ett dån i mellanregistret.

Huset är gammalt, så jag misstänker att den största boven kan vara ett dåligt isolerat fönster.

Min fråga är nu, hur sjutton löser jag detta på bäst sätt?

Jag har funderat på allt ifrån att kontakta en akustikfirma som kommer hit och mäter och ev byter fönster, till att sätta upp reglar på insidan och sen bygga för fönstret med isolering och gipsskivor.

Tacksam för tips!

/Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Det sitter utblås på ventilation ca 3m nedanför mitt fönster i studiorummet."

Sitter du i en källare?

Det var någon som frågade om att bygga för ett fönster, för inte allt för länge sedan, pröva att söka på forumet. Kommer ihåg att någon sa att det kan läcka genom karmarna också, inte bara genom rutan och kanterna på rutan.

Men om det nu är ventilationen som är problemet förstår jag inte varför du vill täppa för fönstret

Om du tillfälligt kan täppa till ventilationen, borde du ha möjlighet att utesluta det?

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

"Det sitter utblås på ventilation ca 3m nedanför mitt fönster i studiorummet."

Sitter du i en källare?

Tror det blir svårt..

Men visst kan du bygga för fönstret,

Tex reglar du men 70 mm runt karmen på insidan och isolerar och lägger på ett lager gips , för att sedan lägga på ett till lager gips på din befintliga vägg som även kommer att täcka både karm och fönster.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...