Jump to content
Annons

Studio forum byter huvudansvarig


Anders F

Recommended Posts

Hej

Från och med i år så kommer Mats inte längre vara huvudansvarig för studio forum utan efter sin strålande insats så har jag fått detta ärofyllda uppdrag. Ni kanske mer känner mig som gizmozis, som jag tidigare hette på forumet. Jag ser verkligen fram emot detta och vet att det kommer bli jättespännande! Som första insats jag gjorde va att fråga om den stora annonsen som kommer upp på hela skärmen titt som tätt kunde tas bort och det ska vara gjort nu så jag hoppas det märks och att det bidrar till en trevligare upplevelse av forumet :-)

I denna tråd kan ni gärna skriva även era tankar kring vad ni skulle vilja förbättra på forumet så tar jag med mig det :-)

Passar på att även skriva lite kort om mig själv här nedan:

Anders heter då jag. Kan säga att jag gick från att ha spelat på alla mina raster i grundskolan, tagit privatlektioner i piano till att gå den estetiska linjen med inriktning musik under min gymnasietid. Det va även under gymnasietiden som intresset för studioteknik kom fram då jag tillbringad oerhört mycket tid i skolans studio. Samtidigt hade jag ett stort intresse för piano och gitarr som då va mina instrument (pianot va dock mitt huvudinstrument). Under tiden på gymnasiet så va mitt mål helt klart och det va att jag ville utbilda mig mer inom musik. Så efter gymansiet så sökte jag in på musikhögskolan i göteborg och kom in som musiklärare med piano som huvudinstrument.

Under min tid i göteborg så ville jag inte släppa studioteknik så jag sökte in på fristående kurser på musikhögskolan i ljudteknik och när jag hade gått dem alla som erbjöds så frågade jag läraren om han kunde tänka sig att ta in mig med de elever som läste ljudteknikerutbildningen (eller va den nu hette) och det fick jag :-) Samtidigt så tillbringade jag oerhört mycket tid i skolans studio och spelade in studenterna och gjorde även inspelningsuppdrag som jag fick genom min lärare. I slutet av min utbildning så gick jag en dag ut på nätet och sökte information om man kunde träffa andra ljudtekniker på nätet och utbyta erfarenheter och det va så jag först kom i kontakt med studio forum.

Efter min utbildning i göteborg så fick jag jobb som musiklärare på den estetiska linjen i västervik. Där jag än idag undervisar i musikproduktion 1 och 2, piano och ensemble. Under min tid i västervik så spelar jag med olika band från både tradjazz - fusion till coverband. Närmast i tiden för mig ligger en sverigeturné med Jan Johansen och Annika Stagård. Samt håller vi på att göra en lokal variant av "så mycket bättre" där jag ingår i husbandet. Blandat med alla dessa musikeruppdrag så håller jag alltid på med något projekt att mixa då mixning har blivit något jag verkligen fastnade för i musikproduktionen.

Ser fram emot ett härligt 2015 på forumet och passar på att ge ett varmt tack till Mats!

MVH

Anders

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Anders. Tack för att du tar dig an forumet och jag hoppas att du håller uppe glöden och arbetar efter orden "lite snack, mycket verkstad" 🙂

Det finns redan en bra tråd skapad av k9 här: http://forum.studio....av-detta-forum/ där många uttrycker sina önskemål om forumet. Hoppas att du/ni finner en del matnyttigt där!

EDIT: Stavat rätt

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...