Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Alltså dejtingsidor...fick detta som ett personligt meddelande på parship.se

Hej främling

Jag bor i Tyskland .

Jag låter texten från Google Translate .

Därför hoppas jag att du fortfarande förstår vad jag säger .

Grammatiken är förmodligen helt fel .

Är du intresserad av en kvinna att lära känna från ett annat land ?

Vill du visa mig ditt ansikte ?

Jag ser fram emot att höra från dig.

hälsningar

Seems legit.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men det finns fler sätt att gå ner i vikt på ändå. Även om de flesta följer naturlagen om att energi inte kan förstöras, den kan bara omvandlas.

Sedan så kan det ju ligga medicinska orsaker till att man vill men inte kan gå upp eller ner några kilon.

Det finns inget som tyder på att någonsin brutit mot naturlagarna och när man talar om generella regler är extrema undantag inte särskilt intressanta. Kan ens kropp inte tillgodogöra sig näring från mat t ex bör man vara mer orolig för att dö än sin vikt

Om man inte går upp i vikt av att äta så måste man ju träna för att göra det. Alla har inte samma fysiska grundförutsättningar trotts allt.

Träning förbrukar energi och bidrar indirekt till att du tappar vikt, aldrig att du ökat i vikt. Människans fysiologi skiljer sig inte sinsemellan på så grundläggande sätt och det går emot allt som är rimligt.

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är nog en lite grov förenkling. Hur mycket av näringen man stoppar i sig som man tillgodogör sig är individuellt. Beror både på upptag och basförbrukning och, antar jag, hur effektiv metabolism man har. Även sjukdom och överkänslighet spelar in.

Folk är olika helt enkelt.

Oavsett grundförutsättningar är lösningen densamma

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är svårt att veta egentligen! Har du dåliga njurar ska man vara försiktig med att stoppa i sig magnesium. För mycket vitaminer är inte heller bra. Svårt att veta gränsen egentligen. Jag brukar då stoppa i mig C och D vitaminer ibland iallafall. Kroppen tar det den behöver och resterna ska ju hamna någonstans oxå.

Det finns offentliga rekommenderade dagliga intag du bör följa, såvida inte annat ordinerats av läkare

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns två sätt att gå ner i vikt. Det ena är att äta mindre, det anda att motionera mera.

Det är en nedbrytning av vad jag sa. Delar man upp motion i sig så kan man få fram tusentals sätt att nå vikt. Hursomhelst är det effektivare att äta mindre än att träna mera, då träning inte förbrukar så mycket energi som många tror

Link to comment
Dela på andra sajter

Träning för mig handlar mer om att må bra än gå ner i vikt.

Som Bengt Bedrup sa: Jag tränar inte för att hålla mig ung utan för att bli gammal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en nedbrytning av vad jag sa. Delar man upp motion i sig så kan man få fram tusentals sätt att nå vikt. Hursomhelst är det effektivare att äta mindre än att träna mera, då träning inte förbrukar så mycket energi som många tror

De två metoderna kan också kombineras så att man äter mindre och tränar mer, men då kan man bli så innihelvete mager att man inte kan visa sig bland folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

de flesta av de moderna dieterna har i preliminära studier kopplats till problem som ökad mortalitet pga diverse sjukdomar, men det är för snart för att uttala sig kring huruvida de är bra eller inte. det som man däremot är säker på att de olika pop-dieterna inte påverkar långsiktig viktnedgång skiljer sig från varandra i effektivitet. den stående rekommendationen är fortfarande tallriksmodellen, om än det kanske är rekommenderat med lite fler rotfrukter.

Link to comment
Dela på andra sajter

De två metoderna kan också kombineras så att man äter mindre och tränar mer, men då kan man bli så innihelvete mager att man inte kan visa sig bland folk.

hursomhelst handlar det endast om energibalans. hur mycket du äter i relation till hur mycket förbränner. att äta mer eller mindre kan neutraliseras av ökad/minskad träning och vice versa. därför brukar man säga att det endast finns en mekanism som reglerar viktförändring.

Link to comment
Dela på andra sajter

något måste du ta dig till nu när du inte kan dricka kaffe!

Jag kan sakna det - men inte abstinensen!

Ät lite, träna skitmycket/ skit mycket... tips för viktminskning...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är att hålla sig till den ena eller andra metoden så att man inte blir förvirrad. Man kan dock bli förvirrad om man äter väldigt lite så att man glömmer bort sig och börjar träna också. Det är inte bra. Om man tränar hårt kan man tappa matlusten så att man inte äter ordentligt. Det är inte heller bra. Av dessa skäl har jag bestämt mig för att äta som vanligt, alltså tills jag blir mätt och lite till för säkerhets skull, samt att träna som vanligt, dvs inte alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är att hålla sig till den ena eller andra metoden så att man inte blir förvirrad. Man kan dock bli förvirrad om man äter väldigt lite så att man glömmer bort sig och börjar träna också. Det är inte bra. Om man tränar hårt kan man tappa matlusten så att man inte äter ordentligt. Det är inte heller bra. Av dessa skäl har jag bestämt mig för att äta som vanligt, alltså tills jag blir mätt och lite till för säkerhets skull, samt att träna som vanligt, dvs inte alls.

Hehe låter som en bra strategi

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...