Jump to content
Annons

Era åsikter om ny låt+ singer/songwriter finnes!


nickenr7

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle jättegärna vilja höra era åsikter om min låt. Vilka kommentarer som helst skulle betyda mycket, då det skulle vara spännande att höra vad andra tycker.

Låten: http://soundcloud.com/niklasanderson/could-this-be

Sen om det finns några som söker songwriter/sångare till någon av sina tracks, så hör gärna av er.

God Jul på er! 😄

/Niklas

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det du som sjunger? Sången är riktigt, riktigt bra! Sen så gillar jag verkligen låtens delar men tycker att själva formen kunde vara bättre, så här kommer lite konstuktiv kritik hur jag skulle vilja höra låten. 🙂

Om man ser formen som att versen är A-del, refrängen "lalala" är B-del och delen mellan b-delarna är C-del så skulle jag pussla om lite. Jag hör C delen som ett stick mellan refräng 2 och 3 så jag skulle flytta den dit. Sen skulle jag vilja höra en dubbelvers första vändan som bryts av med en kort "is this lalalala-love" (alltså bara en gång). Så formen skulle bli nånting sånt här istället.

A - halv B ( för att presentera hooken tidigt) - A - B (riktiga refrängen) - A - B - C -B

Du kan ju testa och se vad du tycker om den. Men bra jobbat! Riktigt bra hook. Lalalalove, det är en sån där grej som man tänker avundsjukt "varför kom inte jag på det?" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra sång och bra låt med hit potential! Det jag kände när jag lyssnade genom min laptop bara var att produktionen saknade något som fångade mig. Gitarren låg som en matta igenom hela låten och personligen hade jag nog jobbat mer med ljudbilden och förändringar som gör att låten känns färsk hela vägen igenom. Kan vara små detaljer som gör det, en liten slinga som kommer in i andra vers med mera...

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

grym röst! Allmänt inte "helt hundra". Alltså, kan bli bättre. Tror på högre tempo och en edm-produktion. Inte den här till denna prodden. Det blir tråkigt. Behåll plockgitarren. Fimpa resten. Gör en prodd med en gitarr, en grym sångtagning och slipa lite till på melodierna och skicka till en bra dj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det du som sjunger? Sången är riktigt, riktigt bra! Sen så gillar jag verkligen låtens delar men tycker att själva formen kunde vara bättre, så här kommer lite konstuktiv kritik hur jag skulle vilja höra låten. 🙂

Om man ser formen som att versen är A-del, refrängen "lalala" är B-del och delen mellan b-delarna är C-del så skulle jag pussla om lite. Jag hör C delen som ett stick mellan refräng 2 och 3 så jag skulle flytta den dit. Sen skulle jag vilja höra en dubbelvers första vändan som bryts av med en kort "is this lalalala-love" (alltså bara en gång). Så formen skulle bli nånting sånt här istället.

A - halv B ( för att presentera hooken tidigt) - A - B (riktiga refrängen) - A - B - C -B

Du kan ju testa och se vad du tycker om den. Men bra jobbat! Riktigt bra hook. Lalalalove, det är en sån där grej som man tänker avundsjukt "varför kom inte jag på det?" 🙂

Vad roligt att du tycker om den! Ja det är jag som sjunger. Jag har funderat mycket på strukturen också, och jag håller med om det behöver ändras, har inte bestämt hur än, men ska testa din idé, den verkade ju kunna funka bra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

grym röst! Allmänt inte "helt hundra". Alltså, kan bli bättre. Tror på högre tempo och en edm-produktion. Inte den här till denna prodden. Det blir tråkigt. Behåll plockgitarren. Fimpa resten. Gör en prodd med en gitarr, en grym sångtagning och slipa lite till på melodierna och skicka till en bra dj.

Förstår vad du menar. När jag skrev låten så arrangerade jag den så jag kunde spela den live med den banduppsättningen jag hade då, och det var även så den blev inspelad. Men har alltid tyckt att den skulle fungera väldigt bra med högre bpm och mer åt edm- hållet, då mestadels av musiken jag skriver är det. Skulle fungera riktigt fint. Men jag tror också kan få till den bra om man bara fixar strukturen och soundet, så det förblir intressant hela låten igenom.

Så nu gäller det väl att hitta en producent och ett sound som passar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...