Jump to content
Annons

Idé till festival: SOMMARPLÅGOR


Jocke Boberg (oregistrerad)

Recommended Posts

Jocke Boberg (oregistrerad)

Jag tycker en festival för SOMMARPLÅGOR / SOMMARHITTAR vore kul.

Reglerna bör vara: Smetig klistrig refräng och längd runt 3 minuter!

Vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, skitkul! Vore helskoj, bra idé. Låt oss hoppas att den blivande vinnaren i nuvarande festivalomgången tycker likadant!

EDIT: Kanske att 3 minuter är lite långt om man ska räkna med att folk orkar lyssna igenom alla bidrag. Kan det räcka med ett "utdrag" ur en sommarhit? Å andra sidan vore det jul helskoj med en äkta sommarplåga igen från forumet 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Boberg (oregistrerad)

Ok, mallen kan vara: refräng, vers, refräng, solo, vers, dubbelrefräng 😆

Jag vill inte hålla i festivalen själv, kom igen nu! Starta detta direkt på söndag!

😄🙂😄🙂😄🙂😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj..sommarplåga..absolut nästa tema för festivalen..

..offbeatkomp, tuggummitext och en silikonbrud i tajt leedurr-dress... jag har redan ordnat det sistnämnda 😆

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Jag förstår inte alls iden med rumphuggna låtar. Inte heller förstår jag att en låt på 3 minuter kan vara för lång. De som lägger upp en 20-sekunderssnutt på demosidan får alltid höra att "kan du inte lägga upp nåt längre, det här är för kort att bedöma"...

***

Annars är idén om sommarhit rätt ball.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svåra är att få det låta trovärdigt. Annars kan man göra en fjantlåt hur lätt som helst 🙂.

Det handlar väl om sommarplågor, och alla sommarplågor är väl inte hyperseriösa? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svåra är att få det låta trovärdigt. Annars kan man göra en fjantlåt hur lätt som helst 🙂.

Det handlar väl om sommarplågor, och alla sommarplågor är väl inte hyperseriösa? 😉

Precis, en fjantlåt utesluter inte sommarplåga. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt... Det är väl så att en sommarlåt MÅSTE vara lite fjantig för att fungera!

Ingen sätter seriösa grejer på minnet efter en enda lyssning på en dålig bilstereo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Boberg (oregistrerad)

Nu får jag säkert mycket skit, men sommarkungar som Gessle och Ledin har ju verkligen gjort fjantiga låtar. Texterna går ju inte att ta på allvar och musiken innehåller dom vanligaste klichéerna som existerar. Så jag tycker inte man skall snacka om fjantlåtar när det nästan inte finns någon seriös musik längre 😄 Undra vad Doktor Sten Broman hade sagt om "Sten i en sjö"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker visst att man kan säga att en låt är bra om man hör den på en taskig bilstereo...🙂 Låter som att bara komplicerade låtar är seriösa. Det som gör en låt bra är ju melodin o texten, inte bara arret och hur den är mixad. Enkelheten är ju lika med självklarheten tycker jag... och var fick jag luft ifrån he he:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...