Jump to content
Annons

Idé till festival: SOMMARPLÅGOR


Jocke Boberg (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Exakt... Det är väl så att en sommarlåt MÅSTE vara lite fjantig för att fungera!

Ingen sätter seriösa grejer på minnet efter en enda lyssning på en dålig bilstereo!

Men inte tror jag att det blir en sommarhit om man spelar med en sampling av en rap och en fis, och med en text som handlar om onani...?

Det är det jag menar med fjantiga låtar. Fjantighet i all ära, men det måste finnas måttlighet i det för att det ska bli en hit ..

Hänger ni med =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Boberg (oregistrerad)

Jag hajjar 😉 Jaha skall vi dra igång den här jämrans festivalen innan uteserveringen slår igen efter sommaren, sanden rinner ur handen och din flicka måste sticka innan vi två blir ett på en sten i en sjö med en Moog osv 🙂 ????

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hajjar 😄 Jaha skall vi dra igång den här jämrans festivalen innan uteserveringen slår igen efter sommaren, sanden rinner ur handen och din flicka måste sticka innan vi två blir ett på en sten i en sjö med en Moog osv 😄 ????

Nu jävlar drar vi igång?? Vad säger ni???

Fria händer.

Krav:

Sommarplåga

max 3min

??????

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hajjar  😄    Jaha skall vi dra igång den här jämrans festivalen innan uteserveringen slår igen efter sommaren, sanden rinner ur handen och din flicka måste sticka innan vi två blir ett på en sten i en sjö med en Moog osv  🙂  ????

Nu jävlar drar vi igång?? Vad säger ni???

Fria händer.

Krav:

Sommarplåga

max 3min

??????

Det får gärna vara inspelat på nån svensk sommar-festival också... och där man kan höra publiken sjunga med i refrängen 😄

Mer kan man väl inte begära? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hajjar  🙂    Jaha skall vi dra igång den här jämrans festivalen innan uteserveringen slår igen efter sommaren, sanden rinner ur handen och din flicka måste sticka innan vi två blir ett på en sten i en sjö med en Moog osv  😛  ????

Nu jävlar drar vi igång?? Vad säger ni???

Fria händer.

Krav:

Sommarplåga

max 3min

??????

Det får gärna vara inspelat på nån svensk sommar-festival också... och där man kan höra publiken sjunga med i refrängen 😄

Mer kan man väl inte begära? 🙂

Smidigt sätt att fuska till sig lite smämmnig 🙂

men sure =).... Coolt om dom bölade undet nåt sorgligt parti. Men å andra sidan så brukar inte sommarplågor vara deppiga =)... Pick va sugen jag blev på att göra en metalversion av Popcorn 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Pick va sugen jag blev på att göra en metalversion av Popcorn  😄

Doppa dom i tenn då? 😄😛

hahaha..... Fy vad vidrigt.. Skulle inte vara så snällt mot varken mina smaklökar eller tänder 🙂

Men åååh... du ska junte käka dom... det är konst... modern konst. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jepp nu har man hunnit smälta besvikelsen från festival fem och vinnaren har fått sola sig i formuets glans. Är det dags för sommarplågor? Lite tid lär ju behövas till att planera, utse festivalgeneral o s v. Odel är det du som håller i bollen? 😉

(kan man rimma glass med ass?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Helhetsintryck är ett förlegat ord 😉 Allt utom vers och refräng är ju bara jävla utfyllnad. 😄

😄

Absolut...panga på direkt med vers, refräng, vers, refräng, vers, refräng, tonartshöjning, refräng, refräng, refräng.. slut.

Varför krångla till det..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Haha, ja nu är det verkligen dags! 😎

//Nisse

Jamen ärligt, när är deadline? Sugen som fän! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

för typ minus fem veckor sedan.

Hahaha! 😎😆😉 Satan att jag missa det! 😆😉🙁

Jaja, det går väl fler tåg...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Det kunde ju vara kul, hann inte färdigt med min sommarplåga i tid så jag har den kvar till i år. 😳

men först får du göra en remix/cover på nån av de tidigare vinnarna bla. den som vann sommarplåga festivalen för Studiofestival Tema:Remix/cover har precis dragit i gång!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker vi väntar tills man kan sola iallafall. Annars får man ju ingen inspiration?

Skit i solona då! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...