Jump to content
Annons

samplings biblotek med "levande" röster


Ekstasis

Recommended Posts

Annons

Bela D gjorde ett gäng skapliga soloröster för några år sen, både manliga o kvinnliga. http://www.beladmedia.com/diva-revamp/

Finns lite fraser i Vocal Planet med

lyssnar på samples på sidan från diva...kan ju säga att det kommer nog tillfredställa mina behov... bara lägga på lite psyckedelisk effekter osv.. men borde nog fundera på att köpa en Thermin... Moogs är jävligt dyra..men förmodligen bäst..

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnar på samples på sidan från diva...kan ju säga att det kommer nog tillfredställa mina behov... bara lägga på lite psyckedelisk effekter osv.. men borde nog fundera på att köpa en Thermin... Moogs är jävligt dyra..men förmodligen bäst..

Du ska spela på den oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krävs det inte väldigt mycket övning för att bli bra på thermin? Det lär bara finnas en handfull människor som har varit framstående på instrumentet.

Krävs nog inte mkt för att få ett mer mänskligt uttryck än med en midi keyboard... jag har inga ambitioner att bli världsmäsater på theremin, jag kör på känsla..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske EastWests Voices of Passion kan vara av intresse?

http://www.soundsonl...ices-Of-Passion

Tack för tipset!

Jag kollade på alla 3 videos, men jag vet inte hur gammal är denna produkt ?

För jag måste säga jag blev inte alls imponerad över hu det lät, det lät väldigt syntetiskt när han spelade..Diva lät bättre (av samplingarna dömma på hemsidan).

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Krävs nog inte mkt för att få ett mer mänskligt uttryck än med en midi keyboard... jag har inga ambitioner att bli världsmäsater på theremin, jag kör på känsla..

Så kan man tänka om fiol också, brukar bli känsligt för dom i närheten när en person som inte är så duktig trakterar fiol. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan man tänka om fiol också, brukar bli känsligt för dom i närheten när en person som inte är så duktig trakterar fiol. 😉

Jag har inga planer på att föröksa mig på chopin eller likande, jag har klarat mig bra på att spela på känsla både på gitarr och keyboard... tror det kommer kännas ganska naturligt med thermin.. är ju bara blunda och bara köra på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset!

Jag kollade på alla 3 videos, men jag vet inte hur gammal är denna produkt ?

För jag måste säga jag blev inte alls imponerad över hu det lät, det lät väldigt syntetiskt när han spelade..Diva lät bättre (av samplingarna dömma på hemsidan).

Jag har Voices of Passion från EastWest och tycker det är ett väldigt bra paket om man jobbar inom dess grunder.

Legato-samplingarna är svåra att få till bra, det räcker inte med att bara spela på en keyboard utan krävs även noggrann MIDI-editing efteråt. Om du kombinerar bra MIDI-editing och smart automation kan man få det att låta bra.

Här är en (icke färdigmixad) låt där jag använder mig utav Voices of Passion (0:34 - 0:50 och sedan 1:25 - 1:55). Är inte klar med mixen, vilket gör att rösterna får ett oklart ljud (framförallt under första passagen). Tycker rösten blir lite dränkt, och man kan framhäva den mycket bättre än vad jag gör här, så att du vet.

Det starka med denna produkten är de förinspelade "Ethnic" grejorna. Oerhört fräcka och de påminner mig stilmässigt om det du länkade i din överste post. Det är dessa jag använder mig av mellan 1:25 - 1:55 i demot jag länkade. Ett litet tips, just nu har EastWest ett erbjudande om att du kan få Fab Four (annan VST-produkt) för 50 dollar ifall du köper en annan produkt. Jag är inte interesserad av Fab Four personligen, men värt att nämna i alla fall.

Lycka till! 🙂

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Voices of Passion från EastWest och tycker det är ett väldigt bra paket om man jobbar inom dess grunder.

Legato-samplingarna är svåra att få till bra, det räcker inte med att bara spela på en keyboard utan krävs även noggrann MIDI-editing efteråt. Om du kombinerar bra MIDI-editing och smart automation kan man få det att låta bra.

Här är en (icke färdigmixad) låt där jag använder mig utav Voices of Passion (0:34 - 0:50 och sedan 1:25 - 1:55). Är inte klar med mixen, vilket gör att rösterna får ett oklart ljud (framförallt under första passagen). Tycker rösten blir lite dränkt, och man kan framhäva den mycket bättre än vad jag gör här, så att du vet.

https://soundcloud.com/bobergmusic/demo-inte-elysium

Det starka med denna produkten är de förinspelade "Ethnic" grejorna. Oerhört fräcka och de påminner mig stilmässigt om det du länkade i din överste post. Det är dessa jag använder mig av mellan 1:25 - 1:55 i demot jag länkade. Ett litet tips, just nu har EastWest ett erbjudande om att du kan få Fab Four (annan VST-produkt) för 50 dollar ifall du köper en annan produkt. Jag är inte interesserad av Fab Four personligen, men värt att nämna i alla fall.

Lycka till! 🙂

Ok det där lät betydligt bättre än video filmerna på deras hemsida!

Men det kanske är värt att tilägga så som jag jobbar är att jag spelar in sån här musik "live"

Så att sitta och efter editera är tyvärr inte ett alternativ därför jag började prata om att införskaffa en thermin för att kunna få "mänsklig" programmring direkt när jag man gör "solo röster"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...