Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Nja tänker gå ner i vikt! Du då?

Jag tänger gå ner i midjemått i stället. Hoppas kunna bygga lite muskler så att vikten blir ungefär den samma. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Orka börja 2015 med ångest. Flickvän som inte tar ansvar, hund som pissar på golvet, fest som jag velat vara där på betydligt fler timmar än vad jag var...nåja, det är ju bara en siffra.

Och värst av allt: jag som inte vågar ta diskussioner. Det borde kanske vara mitt nyårslöfte? Med början imorgon.

Äh varför ska man ta sidussionerr? Bättre att du bara gör som alla vill så slipper du lida av det i slutändan. Eller? 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag ångrar mig, det var inte värst av allt. Det värsta var att jag missade sida 666. 🙁 :( 🙁

Tog the nob PT:n. 😛

 

Och avslutade året med 4 PT på rad. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Datorn gick igångt. Först lät den. Nu låter den inte alls. Fick meddelandet "system fan has failed" vid uppstart.

Har du testat att rengöra den bara? Fläkten alltså. Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Lägg datorn i badkaret! ☺️

öppna upp burken och dra fram dammsugaren.

Är det en stationär så ta loss ena sidoplåten och gör rent. Många varnar för dammsugaren och tycker att man ska köpa en sprayburk med luft för att inte skada datorn. Men jag brukar använda dammsugaren men hålla den en bit ifrån moderbord och alla PCI korten jag har i burken. Snurra på fläkten för att se så att den går smidigt och jämnt. Den kan ju vara sliten med.

Är det en laptop så kolla på nätet hur de gör rent just din modell. Vissa är lätta medans andra ät tokbökiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

😳

Kaffe på DE??

NEJ! Inget kaffe för att göra rent datorn med! Tro mig, jag har testat... det säger poff.. och så blir det svart om den. 😊
Link to comment
Dela på andra sajter

Memphis, har du tips på nån bra bok om fotografering? Det är ju rätt mycket begrepp och förkortningar och sånt man inte fattar...

Well, jag har lärt mig mestadels via foto-magasin, tex Canon-tidningarna, finns ofta "Basics"-utgåvor som förklarar väldigt bra. Jag skulle kunna göra en kraftansträngning och dra grunderna här om du vill.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

518266B4V6L._SX258_BO1,204,203,200_.jpg

Faktiskt ingen dålig bokserie alls. Men de kan var lite inaktuella om man fotograferar i raw-formatet iofs. Men de brukar vara gasnak intressanta att läsa. Har läst mixing for dummies och en som handlade om kampsport. Bägge var faktiskt väldigt bra tycker jag.

Ofta så finns det dock ett "guidat läge" (har lite olika namn på olika märken ) på digitalkameror som faktiskt förklarar i displayen vad de olika inställningarna gör för för bilden du vill ta. Ibland så funkar handboken som kom med kameran bra för att förstå sig på den grundläggande fotograferingen med.

Annars så har du snapchick på you tube som går igenom det mesta man borde kunna forograferingen. Googla henne och det du vill veta bara. T ex denna video tycker jag var bra:

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Då måste jag väl ha en skruvmejsel?

Är det en stationär så är det inte alltid man behöver det. Ibland så sitter det skruvar man kan vrida med fingrarna, men det är inte så vanligt om man köper en färdigbyggd dator iofs.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...