Jump to content
Annons

"Det är många som dissar nya Logic"


AXUU

Recommended Posts

Hej,

Jag är i fasen där jag håller på att byta från FL Studio till Logic då jag köpt en MAC så jag vet ingenting om programvaran Logic. Uppfattningen jag fått genom recensioner av er och några sökningar på google är att Logic fungerar bra till att producera house och att det inte ska vara något problem att använda diverse plugins till det. Jag träffade dock en vän här om dagen som är en erfaren användare av Logic och han sa till mig att många användare försöker få tillbaka äldre versioner av Logic på grund av att nya Logic inte har stöd för många bra men äldre plugins (som man kanske köpt för mycket pengar). Är detta sant? Hur fungerar nya Logic med externa plugins?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gissar på att "många" använder crackade versioner av plugg-ins och därmed inte har tillgång till 64-bitars versioner av au-pluggar. Kanske har jag helt fel och vissa pluggar har av olika anledningar inte blivit uppdaterade med stöd för 64-bitar. Kan bara repetera vad Vallin redan sagt. Logic Pro X har endast stöd för 64-bitars pluggar.

Att sälja Logic Pro X för 1399 kr är i min värld ett fantastiskt erbjudande. Men en något bitter eftersmak ger det till mig som haft Logic sedan Logic Platinum 4.7. Det är ganska många pengar jag lagt ut på Logic genom åren för att uppdatera och nu kan vem som helst köpa hela programmet för 1399 kr, precis samma mängd pengar som det kostade mig att uppgradera från Logic Studio 9 till Logic Pro X. Lyckans julostar! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag är i fasen där jag håller på att byta från FL Studio till Logic då jag köpt en MAC så jag vet ingenting om programvaran Logic. Uppfattningen jag fått genom recensioner av er och några sökningar på google är att Logic fungerar bra till att producera house och att det inte ska vara något problem att använda diverse plugins till det. Jag träffade dock en vän här om dagen som är en erfaren användare av Logic och han sa till mig att många användare försöker få tillbaka äldre versioner av Logic på grund av att nya Logic inte har stöd för många bra men äldre plugins (som man kanske köpt för mycket pengar). Är detta sant? Hur fungerar nya Logic med externa plugins?

Om du inte har några äldre plugins skulle jag inte oroa mig för det. Skulle du ha 32bitars-plugins finns det ett enkelt sätt att få det o fungera ändå 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak man ska tänka på, som inte har med 32/64 bit att göra, är att folk har svårt för förändringar. Det var ett jävla liv när logic 8 kom, och dom hade ändrat väldigt mkt i UI jämfört med logic 7. Nu är nya logic förändrat ganska mkt igen, och många gamla logicanvändare gråter floder för att allt inte ser likadant ut som tidigare.

Men kommer man som ny användare är det inget problem då du inte har gamla logicversioner i bagaget. Så man får ibland ta klagokören med en nypa salt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick från FL till Logic för cirka 14 månader sedan, men då till Pro 9. Det enda anledningen som håller mig tillbaka från att köra X är 32-bitsstödet. Själva övergången från FL till Logic är helt smärtfri i sig. Men om du tänkt köra crackade pluggar så har jag hört att det kan vara lite problem med äldre pluggar vid övergången till Mavericks (som jag tror även innebar någon uppdatering för Logic Pro 9).

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kommer man som ny användare är det inget problem då du inte har gamla logicversioner i bagaget. Så man får ibland ta klagokören med en nypa salt.

Helt min åsikt.

Jag blev klart irriterad över utformandet på Logic X, men det är för att jag haft versioner ända från PC-tiden. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Lånar tråden när vi ändå är inne på ämnet;

Är en väldigt van FL-användare men är inne på att lära mig Logic för att vidga mina vyer, även hört att det är en väldigt bra DAW.

Ni som har gått över från FL till Logic, hur känner ni?

Svårt att lära sig? Har det bättre och smartare funktioner? Är det stabilare än FL?

tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...