Jump to content
Annons

Korgs Monotron-serie


Algotezza

Recommended Posts

Jag har skaffat Korgs analoga monotroner, classic, delay och duo. De ser ut som leksaker men är verkligt användbara för mer råa klanger och effekter. Har fler gjort det? Har ni kommit fram till några inställningar som genererar feta ljud och effekter?

Jag funderar på att skaffa Korgs volca-serie - någon som provat den? Tre analoga: beats, keys och bass...

Den har låten har jag gjort med hj a mina analoga synthar.

https://soundcloud.com/algotezza/tauskatol-pelogisen

/Algotezza

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är ju kul med billiga små analoga syntar. Men Korg MS20 Mini, eller vad den heter, kanske inte är prismässigt utom räckhåll jämfört med att köpa flera billiga? I alla fall om det bara är ljud man vill ratta in, ej programmera. Den har ju även en midi-ingång. 5-6 tusen har jag för mig.

En av Volcarna (Keys?) har jag för mig funkar med tre toner samtidigt. Alltså ej monofonisk. Ackordspel alltså. Men du får undersöka detta.

(Antagligen helt off-topic: En enkel synth jag gärna använder vid inspelning är Bebot, som är en iOS-app. Ser också ut som en leksak, med en söt animerad robot som "sjunger", men funkar riktigt bra. Har två oscilatorer och eko/chorus, mm. Kostar nån tia.)

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...