Jump to content
Annons

Vilken skådis sjunger bäst?


Måsart

Recommended Posts

Annons

[quote name=laban1' timestamp='1381254999' post='1505989

Och tyvärr, det är inte heller Mark Wahlberg som sjunger i Rock Star (om nu någon trodde det) Man vill gärna tro det eftersom han kan sjunga 🙂

http://en.wikipedia....e_All_Die_Young

Det är dock visst han som sjunger men han sjunger inte allt. Han sjunger typ 80% i filmen, det är bara de där riktigt höga tonerna han inte sjunger. Iallafall från vad jag har läst

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är dock visst han som sjunger men han sjunger inte allt. Han sjunger typ 80% i filmen, det är bara de där riktigt höga tonerna han inte sjunger. Iallafall från vad jag har läst

Det roliga är att det inte finns någon källa som med säkerhet kan bekräfta att Wahlberg inte sjöng i filmen. Vilket ju är fiffigt – sådant hymlande sätter en mystikstämpel över filmen. Den allmänna uppfattningen är dock att han i stort sett inte sjöng alls; och det han eventuellt sjöng in under filminspelningarna dubbades till slut av Matijevic med flera.

Wahlberg själv säger att det är hans sång man hör (men det kan han såklart ha gjort i marknadsföringssyfte, eftersom det var ett påstående han gjorde i samband med premiären). Kanske är det därifrån du har läst 80% ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roliga är att det inte finns någon källa som med säkerhet kan bekräfta att Wahlberg inte sjöng i filmen. Vilket ju är fiffigt – sådant hymlande sätter en mystikstämpel över filmen. Den allmänna uppfattningen är dock att han i stort sett inte sjöng alls; och det han eventuellt sjöng in under filminspelningarna dubbades till slut av Matijevic med flera.

Wahlberg själv säger att det är hans sång man hör (men det kan han såklart ha gjort i marknadsföringssyfte, eftersom det var ett påstående han gjorde i samband med premiären). Kanske är det därifrån du har läst 80% ...

Det är inte alls ommöjligt. Jag vet att jag såg filmen för inte alls så länge sen och då ville jag kolla upp det och när jag fick fram det svar jag fick så kände jag att filmen bara blev bättre så uppenbarligen funkade det haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...