Jump to content
Annons

Terrors studiobygge (från start till slut)


Terror

Recommended Posts

Ser riktigt sjysst ut! Ungefär vad skulle det hamna på att köpa ett sådant där av din kompis?

Sen undrar jag över en sak som jag sett på många liknande bord; Hamnar inte datorskärmen väldigt högt upp? Jag har alltid fått lära mig att den ska finnas i vinkel under ögonen.

Det är han och jag som får bygga dem. Han sågade, that was pretty much it 😛 Jag pekade och berättade hur vi skulle göra, och han hjälpte till med delarna. ungefär som gangsters haha, "the brain and the muscles"! ;D

ingen aning om pris än. Får ta och diskutera med honom. Det beror nog lite på vad kunden i fråga vill ha, och vad som krävs för att bygga det.

EDIT: Ang skärmen. Tja, den kan ju komma en bit upp. Men, bordet är höj och sänk-bart 🙂

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snyggt terror!

Är takbelysning nästa investering? 😛 Hur funkar det att höja och sänka bordet när monitorerna är på stativ?

Jag höjer inte och sänker bordet varje dag direkt haha. Det är bra som det är nu. Om jag ska reglera så får jag fixa stativen manuellt 🙂

Och ja, belysningen blir nästa sak 🙂 Efter att akustikbehandlingen kommit upp såklart!

Han sätter ihop stativen med bordet

Det är ju en lösning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Du verkar sannerligen vara effektiv som inredare, tror att många skulle behövt längre tid på sig.

Två förbättringsförslag är blindplåtar till de tomma rackplatserna samt en sängstomme som passar inredning i övrigt 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Du verkar sannerligen vara effektiv som inredare, tror att många skulle behövt längre tid på sig.

Två förbättringsförslag är blindplåtar till de tomma rackplatserna samt en sängstomme som passar inredning i övrigt 🙂

Tack! Ja design är asviktigt för mig! Siktar verkligen på stämningen i studion. Vill att kunderna verkligen ska mysa när dem är här.

Kreativiteten blommar extra bra om man trivs där man är. Det är världens stämmning att sitta här! Stor skillnad från förut 🙂 Inga jävla ljusa väggar med lysrör här inte 😄

Sängstomme ska jag köpa till läning på Ikea. Tompanneler är beställda 🙂 Med venthål i pga 2 anledningar. 1, ljuset lyser igenom då precis som på toppen och så får alla rack luft 🙂

Riktigt snyggt, och bra färgkombo! Gött jobbat! 🙂

Ditt val av stol skrämmer dock mig lite.

Tack! 🙂 ja som sagt, design är viktigt! Haha stolen är provisorisk. Min gamla gick sönder, så tog aldrig med den vid flytt, Blir en ny till lön. Fick ta en köksstol tills vidare 🙂

Dags för ny stol 😆

Hur låter rummet nu då?

Stolen ja 😉 Se ovan..

Rummet låter asbra! Har inte mätt det än. Men jag har "klappat" mig fram.. med händerna. Det var ju (som väntat) världens eko på klappningarna i början, men med allt här så är det snudd på helt dött, inget eko.. inga reflektioner. Små svaga reflektioner i hörnen vid sängen, men med lite vanlig foam från Arulex (stavning?) löser nog det problemet. Basen är betydligt tydligare och fylligare än vad jag hade innan jag flyttade. Den känns verkligen kontrollerad. Man hör felen i sina tidigare låtar mycket tydligare! Dessutom har "plåtreflektionerna" försvunnet, som jag hade i min tidigare lägenhet

Jag är supernöjd. Och supertack för alla fina komplimanger! Det värmer verkligen när man lagt ner blod, svett och tårar för att få det här att bli bra! <3

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig Nay. Tror dock att Terror snart kommer uppgradera till ProStool 😎

Hah! 😄 Good one!

Vad fint det blev Terror. Grattis till din nya studio!

Tack ska du ha! 😄 Är inte lika duktig med hammaren i hand som vad du är. Ditt bord blev bra jävla läckert! Men jag är nöjd med mitt också! 🙂 För att vara första gången jag bygger något så här avancerat överhuvud taget så är jag nöjd! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja design är asviktigt för mig! Siktar verkligen på stämningen i studion. Vill att kunderna verkligen ska mysa när dem är här.

Kreativiteten blommar extra bra om man trivs där man är. Det är världens stämmning att sitta här! Stor skillnad från förut

Kommer du ha din säng i studion eller är det bara temporärt? Finns det plats för, låt säga om ett helt band vill vara med när ni ska tracka gitarrer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det klart 🙂

1403051_499650323464500_173959198_o.jpg

1397755_499650280131171_763559158_o.jpg

1237196_499650273464505_824026715_o.jpg

1402830_499650270131172_704049325_o.jpg

Snyggt! Du är nog den av oss som går framåt fortast, du är enormt seriös fast du är så pass ung. Eller kanske just därför? Valet av stol är helt rätt! Jag tog bort min kontorsstol o satte dit en liknade köksstol, fast en med stoppad sits.

Håll nu inte på med andras inspelningar så mkt så du glömmer att spela in ditt eget material...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du ha din säng i studion eller är det bara temporärt? Finns det plats för, låt säga om ett helt band vill vara med när ni ska tracka gitarrer?

Ja det där med sängen var det ju inre diskussioner om.. Jag letade efter en trea. Men då jag började leta lägenhet i mitten på sommaren så fanns det inte mycket att välja på. De treor jag hittade var antingen för dyra och små, eller lågt långt åt helvete bort från innerstan.. så det fick bli en tvåa. Jag har plats i vardagsrummet för en säng, men jag tryckte in ett biljardbord där istället. Men för att svara på din fråga, ja ett helt band får plats. Om 2 sitter på sängen och resten på stolar. Det är inte så litet som det ser ut att vara 🙂 Sängen blir kvar.

Snyggt! Du är nog den av oss som går framåt fortast, du är enormt seriös fast du är så pass ung. Eller kanske just därför? Valet av stol är helt rätt! Jag tog bort min kontorsstol o satte dit en liknade köksstol, fast en med stoppad sits.

Håll nu inte på med andras inspelningar så mkt så du glömmer att spela in ditt eget material...

Tack Nilsson! 🙂 Ja, musiken ligger varmt om hjärtat och jag anser att satsa alla ägg i en korg (pengarna) kändes helt rätt. Nog har jag spenderat en slant, men det har varit värt det. Skönt också att jag kommit igång i så tidig ålder. Det ger hopp om framtiden när man inte får till mixen som man vill ^^ Ska det vara så ska det vara! Gå in med det helhjärtat 🙂

Jag ska köpa en mindre enklare kontorsstol. Man ska trots allt spendera ett antal timmar i sträck där, så man vill undvika träsmak i arslet 🙂

Nej då, tid för egen musik kommer det då alltid finnas 🙂 Jag och mitt band (eller snarare internetprojekt) håller på att spela in de sista sångspåren på våran kommande Ep. Efter det blir det en akustisk skiva med en tjej. Det ska bli intressant! Då får jag äntligen testa vad min nyköpta TLA Vp-1 går för också!

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller stolar, håll ögon och öron öppna efter företag som flyttar eller lägger ner. När mitt förra jobb bytade kontor kunde jag köp loss en riktigt bra kontorsstol för 50 kr. Tror att många stolar slängdes...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...