Terror Postat 5 oktober 2013 Dela Postat 5 oktober 2013 Nu är det dags för mig att dela med mig. Fick nycklarna till min nya lägenhet i tisdags, och har sedan dess börjat att fixa iordning. Bygger en bar i vardagsrummet också, så det tar lite längre tid än väntat. Först inlägget blir nog inte alltför intressant, men det kommer arta sig ska ni se! 🙂 Här är lite bilder infor bygget: Efter målning: Imorgon ska andra lagret målas både i studion och vardagsrummet. Inget direkt intressant. Akustikbehandlingen från GIK räknas med att komma på onsdag. I veckan ska jag också börja bygga mitt egna customskrivbord. På återseende 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 5 oktober 2013 Dela Postat 5 oktober 2013 Glöm inte att skaffa en ölhållare på guran så slipper du att springa till baren när du blir törstig när du riffar. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 5 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2013 Glöm inte att skaffa en ölhållare på guran så slipper du att springa till baren när du blir törstig när du riffar. 😄 Ölhängare på GURAN? haha! Menar du inte bordet? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Nix 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Ska bli spännande att följa! Kommer du bygga in det där mixerbordet du köpte i ditt nya bord eller har du något annat planerat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 6 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2013 Ska bygga in mitt D8B-bord 🙂 utvecklaren av mjukvaran jag använder med bordet jobbar på Pro Tools-intrigering. Så fort de blir klart går jag över från SO till PS 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 12 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 12 oktober 2013 I onsdags kom akustikbehandlingen från GIK. Har ställt upp de i hörnen. Längre än så har jag inte kommit. Nästa vecka ska bordet byggas. Det är DÅ det kommer sätta fart! Håll till godo! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 12 oktober 2013 Dela Postat 12 oktober 2013 SO gissar jag är Studio One men PS, är det Photoshop? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 12 oktober 2013 Dela Postat 12 oktober 2013 Har du skaffa mätmick än? Mätningar skulle vara intressant nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 12 oktober 2013 Dela Postat 12 oktober 2013 (redigerat) Kul bygge, Har du skrivit nåt om tänket ? Redigerat 12 oktober 2013 av laban1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 12 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 12 oktober 2013 SO gissar jag är Studio One men PS, är det Photoshop? Skulle skriva PT. Har du skaffa mätmick än? Mätningar skulle vara intressant nu. Nope, skiter i det. Kul bygge, Har du skrivit nåt om tänket ? Hur menar du "skrivit nåt om tänket"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 12 oktober 2013 Dela Postat 12 oktober 2013 Skulle skriva PT. Nope, skiter i det. Hur menar du "skrivit nåt om tänket"? Om dina varför och hur vad gäller dina val gällande gällande studiobygge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 12 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 12 oktober 2013 Om dina varför och hur vad gäller dina val gällande gällande studiobygge. lite svårt att förstå vad du menar haha. Men jag har inte tänkt något speciellt. Skickade mina specs till GIK och dem plockade ihop ett paket. Simple as that. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 12 oktober 2013 Dela Postat 12 oktober 2013 lite svårt att förstå vad du menar haha. Men jag har inte tänkt något speciellt. Skickade mina specs till GIK och dem plockade ihop ett paket. Simple as that. OK. Funderar på din "fågelperspektiv bild". Sitter takabsorbenten lite för långt fram för att klara monitorreflexen? Kanske det bara är en principskiss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 12 oktober 2013 Dela Postat 12 oktober 2013 lite svårt att förstå vad du menar haha. Men jag har inte tänkt något speciellt. Skickade mina specs till GIK och dem plockade ihop ett paket. Simple as that. good move Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adrumdrum Postat 12 oktober 2013 Dela Postat 12 oktober 2013 OK. Funderar på din "fågelperspektiv bild". Sitter takabsorbenten lite för långt fram för att klara monitorreflexen? Kanske det bara är en principskiss. mitten på en vanlig absorbent i standard mått bör vara halvvägs från högtalare till LP. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 13 oktober 2013 Dela Postat 13 oktober 2013 mitten på en vanlig absorbent i standard mått bör vara halvvägs från högtalare till LP. Kan jag tolka det som du håller med? Hade en fundering också om takabsorbenten sitter längre fram pga fönstret? Att absorbenten är så stor längs bak beror väl på fönstret skulle jag tro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 13 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 13 oktober 2013 takabsorbenterna kommer att sitta väldigt långt fram. Har en takfläkt i mitten av rummet jag gärna vill behålla, så jag får anpassa absorbenterna efter den. men jag har en stor matta som täcker största delen av golvet, så jag är inte så rädd för att de ska bli några problem. Som jag har allt just nu (se bilden där uppe), så låter det redan mycket bättre. Och då är ju inte allt monterat än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 20 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2013 Började bygga mot bord i helgen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 20 oktober 2013 Dela Postat 20 oktober 2013 Snyggt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 20 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2013 Snyggt! Ja det blir nog det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DMM Postat 20 oktober 2013 Dela Postat 20 oktober 2013 (redigerat) Riktigt snyggt! Duktig Terror! Det där kommer att bli kanon! ...alltså ditt bord 🙂 [Edit: fråga] Har du gjort allt själv, eller har du haft hjälp? För utan hjälp, om det är så, så är du en riktig hejare på snickerier!! Redigerat 20 oktober 2013 av DMM Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 20 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2013 (redigerat) Riktigt snyggt! Duktig Terror! Det där kommer att bli kanon! ...alltså ditt bord 🙂 [Edit: fråga] Har du gjort allt själv, eller har du haft hjälp? För utan hjälp, om det är så, så är du en riktig hejare på snickerier!! Fick lite hjälp med sågning. Har inga verktyg. Han valde träslag, sågade och hjälpte skruva ihop. Jag designade, skruvade och målade 🙂 Redigerat 20 oktober 2013 av Terror Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DMM Postat 20 oktober 2013 Dela Postat 20 oktober 2013 Fick lite hjälp med sågning. Har inga verktyg. Han valde träslag, sågade och hjälpte skruva ihop. Jag designade, skruvade och målade med lackspruta 🙂 Ja men det spelar ju ingen roll, huvudsaken är att du blir nöjd! Duktigt av han som gjort jobbet vad gäller trä-arbetet! Som sagt, blir bra det där! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 20 oktober 2013 Dela Postat 20 oktober 2013 Skitsnyggt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 20 oktober 2013 Dela Postat 20 oktober 2013 Riktigt jävla snyggt 🙂 blir så mycket snyggare direkt med mixerbordet inbyggt än när det står som en plastklump på ett vanligt bord. Snyggt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 20 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2013 tack alla för de fina orden 🙂 imorgon eller på tisdag kommer bilder från när studion är klar. Hämtar hem bordet imorgon kväll. Har 2 små designdetaljer kvar som kommer få mitt bort att sticka ut från mängden. Ger en liten ledtråd: Ola Englunda... Satan.. color. Kanske inge märkvärdigt, men de är en lite designdetalj jag var tvungen att ha med 🙂 Han som hjälpte mig med bordet, och jag.. har tänkt börja tillverka bord åt folk. Alla bord kommer vara custom utifrån kundes önskemål. Är det någon som är sugen är det bara droppa ett PM 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cborg Postat 20 oktober 2013 Dela Postat 20 oktober 2013 Jag tycker samma som dom andra. Snyggt bord Terror! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 20 oktober 2013 Trådstartare Dela Postat 20 oktober 2013 Jag tycker samma som dom andra. Snyggt bord Terror! 🙂 tack! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 20 oktober 2013 Dela Postat 20 oktober 2013 Ser riktigt sjysst ut! Ungefär vad skulle det hamna på att köpa ett sådant där av din kompis? Sen undrar jag över en sak som jag sett på många liknande bord; Hamnar inte datorskärmen väldigt högt upp? Jag har alltid fått lära mig att den ska finnas i vinkel under ögonen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.