Jump to content
Annons

Headphone ut till stereo in? Fan heter kablen?


DrivKraft

Recommended Posts

Behöver en sladd men kan inte minnas att jag sett någon eller vad den heter.

Kortfattat.

Har en Headphone OUT som behöver en typ av sladd som delar sig till höger/vänster för att koppla in utrustning i mitt ljudkort. Ljudkortet har ingen tjusig "stereo med endast en hane IN" utan det krävs 2 hanar.

Hjälp en inkompetent broder på traven, will ya?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Behöver en sladd men kan inte minnas att jag sett någon eller vad den heter.

Kortfattat.

Har en Headphone OUT som behöver en typ av sladd som delar sig till höger/vänster för att koppla in utrustning i mitt ljudkort. Ljudkortet har ingen tjusig "stereo med endast en hane IN" utan det krävs 2 hanar.

Hjälp en inkompetent broder på traven, will ya?

Pröva att googla på stereo to mono, TRS to mono, y-kabel etc, det finns gott om varianter,

jag hade valt en kabel som har minitele stereo i ena ändan så att du kan använda denna kabel både till stereo miniteleutgångar och med adapter till vanlig stereo tele.

Det finns också varianter med stereo hane till två tele honor, då kan du du koppla in valfri längd på vanliga telesladdar som du antagligen har, kan vara praktiskt ibland.

Mest flexibla lösningen (om du vill slippa att köpa en skog av y-sladdar) är en ligt mig

Stereo minitele (TRS) hane till två monotele honor. Och så köper du till en mini tele TRS till vanlig stero tele TRS adapter (kanske har dina hörlurar sådan adapter om det inte är så att dom skruvas på)

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...