Jump to content
Annons

Sinnesjukt bra meshuggah meck från sverige Humanity's Last Breath riktigt imponerande!


Ekstasis

Recommended Posts

Annons

hej, vi gör lite meshuggah för jag har 8 strängar på min gitarr och growlar lite med brutna takter, det måste ju vara intressant.

Nä, det var inte bra förr heller. jeesus vilket navelskådande skit.

Smaken är som baken, lyckligvis finns det andra som har en annan åsikt. Faktum är att dom har fått väldigt bra feedback hittils.

Parallelerna med Vildhjärta är ju uppenbara..

Link to comment
Dela på andra sajter

detta är bara för en liten klick, och dom tar billiga poänger på ingenting. men det är inte intressant, och det är inte bra.

Eller så är det så att vi går igång på olika saker ?

Detta är inte musik för gemene man utan för de som har en viss fetish för för denna typ av fragmenterad musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker musiken är aptråkig i längden...

Faschineras som fan av musikerna som faktiskt klarar leverera detta live.

Det här är apsvårt att lira.

Sen gillar jag ljudet.

Det är mörkt och skitigt men lik förbannat så är det så fantastiskt bra separation.

Lyssna på rummet som ligger på trummorna till exempel.

Fantastiskt!

Bra intonering i så låg stämning.

Det är svårt nog för endast en gitarrist att dubba sig själv i dom här registrena.

Makalöst coolt.

...men jag orkar i en minut.

Helvete vad dessa snubbar skulle kunna lira vanlig rock liksom!

Tack för länken Extasis!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker musiken är aptråkig i längden...

Faschineras som fan av musikerna som faktiskt klarar leverera detta live.

Det här är apsvårt att lira.

Sen gillar jag ljudet.

Det är mörkt och skitigt men lik förbannat så är det så fantastiskt bra separation.

Lyssna på rummet som ligger på trummorna till exempel.

Fantastiskt!

Bra intonering i så låg stämning.

Det är svårt nog för endast en gitarrist att dubba sig själv i dom här registrena.

Makalöst coolt.

...men jag orkar i en minut.

Helvete vad dessa snubbar skulle kunna lira vanlig rock liksom!

Tack för länken Extasis!

/Mojje

Du säger att det är aptråkigt i längden, jag själv känner mig hypnotiserad hamnar i ett storts trans, jag är mest besviken på att skivan inte var längre!

Ge det en till chans kanske på höre volym 🙂

Skivan är som best om man lyssnar påd en i sin helhet om man bara spolar igenom plattan tror jag man missar poängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Snyggt som fan... tycker bara att det är lite synd att djent genren tydligen alltid ska ha så entonig sång...

Därför blir det bara ännu en "meshuggah" platta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fett ljud, riktigt bra produktion, men jag har SÅ svårt för band som inte är influerade av andra band utan kopierar en stil rakt av. Det här är ju inte Meshuggah-liknande utan det här ÄR Meshuggah, förutom att det inte är lika bra. Det är sämre och mer ointressanta riff, sångaren är sämre. Duktiga killar dock, helt klart. Tungt.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande och tungt såklart 🙂. Och kul att de inte låter som Vildhjarta nr2 längre haha. För er som inte vet så är det proddat i ett sovrum vilket är en prestation i säg. Btw så kommer just ett Vildhjarta släpp snart som jag mixat 😄

Ja Buster är ju riktigt duktig på sina sovrumsproddar alltså.

Fan intressant med ett nytt Vildhjarta släpp med din mix. Deras första platta lät ju "Sådär" för att va snäll rent mixmässigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt fett! Många "wow"-delar i ljudbilden vilket gör det intressant.

Hade velat se en fusion mellan detta och pop, mer vers-refräng och mer sångmelodi - utan att det blir Dead by April. Hade kunnat bli hur bra som helst

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger att det är aptråkigt i längden, jag själv känner mig hypnotiserad hamnar i ett storts trans, jag är mest besviken på att skivan inte var längre!

Ge det en till chans kanske på höre volym 🙂

Skivan är som best om man lyssnar påd en i sin helhet om man bara spolar igenom plattan tror jag man missar poängen.

Är ju precis det som är trubblet....

...jag orkar aldrig så långt att jag kan ge hela plattan en chans.

Ledsnar dessvärre på mixen oxå efter ett par minuter märker jag.

Bra dock att det finns sånna här extremiteter.

Piiiz!

Link to comment
Dela på andra sajter

bbra proddat, men som andra så blev jag också lite uttråkad. De hade inte samma sväng som Meshuggah. Jag saknar de fucked-up takterna som Meshuggah har. Tex den här låten

jag skulle fan aldrig komma ihåg att spela rätt liv. Rätt takt/baktakt/rätt takt/baktakt/cp-takt/rätt takt/baktakt. LOVE IT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Först ska jag säga som jag sa innan, att produktion låter mycket bra men.. ska jag tycka något om produktion så gillar jag absolut inte sådana virvlar. Bland det värsta jag vet haha. Låter som de använder en blöt torsk till trummpinne haha

Och kanske lite väl att jämföra dem med Meshuggah för ja, det svänger mer 😄

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Först ska jag säga som jag sa innan, att produktion låter mycket bra men.. ska jag tycka något om produktion så gillar jag absolut inte sådana virvlar. Bland det värsta jag vet haha. Låter som de använder en blöt torsk till trummpinne haha

Och kanske lite väl att jämföra dem med Meshuggah för ja, det svänger mer 😄

Man får inte dissa Tomas Haake! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Gör er redo att ramla ur stolen 🙂

Sinnes sjukt bra från början till slut...perfekt..

Snarare att jag sjunker ihop i stolen för att det här är bara....ja man tröttar bara ut öronen. Tilltalar inte det minsta. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Låter som de använder en blöt torsk till trummpinne haha

Ja den låter allt annat än rolig. Lika roligt som att lukta på surströmming typ. 😛

Man får inte dissa Tomas Haake! 😏

Och vem bestämmer det? Du? Vill man dissa honom så gör man det om man känner det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard. Nåja, även om han inte är en favorit så måste du hålla med om att han är en utav sveriges absolut bästa trummisar inom metal?

"Bäst" är ju ett lurigt begrepp inom musik. Det handlar ju bara om tycke och smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande men pisstrist. Tycker hela denna genren är lika intressant som Britney Spears. Män som umgås med andra män och försöker låta tufft, om sån här musik nån gång skulle överraska så skulle det väl vara om de sög av varandra samtidigt som de levererade sin "tuffa" musik. Sömnpiller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, inte alltid. Om John Petrucci och ett barn på 3 år står I ett rum, kan du nog säga att Petrucci är bäst på gitarr. Du kan ju däremot inte säga att en viss musikstil är "bäst", men när man pratar om teknik kan du göra det. Med ditt argument så borde ju inte sport finnas. "Bolt sprang snabbast, vann och är bäst"... "nä, jag tycker svensken va bättre, så Bolt är inte bäst". förstår du? 😛 sa inte att Haake var bäst på trummor, utan sa att han är EN utav de bästa I SVERIGE när de kommer till metal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

"Bäst" är ju ett lurigt begrepp inom musik. Det handlar ju bara om tycke och smak.

Nu ska du inte påstå något som jag inte har sagt. Du är en mästare på att förvrida andras ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...