Jump to content
Annons

Hörlurar lågohmiga 2013


laban1

Recommended Posts

Tips mottages tacksamt!

Tanken är främst att koppla in direkt till hörlursuttaget på datorn. Alltså inte via extra hörlursförstärkare.

Kraven är inte skyhöga här, ska inte användas för mixning utan ett par justa lurar bara till "hushålls datorn", kan gärna kosta under/runt 1000kr.

Helst ska sladden gå att byta, fick glapp i mina Shure SRH 240 som var helt OK (något hög diskant bara)

Dessa var på 38Ohm och 107dB/mW

Hittade en tråd från 2010 där Audio-Technica M50 besjunges av många. Finns det andra alternativ där ute anno 2013?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Koss porta pro. Låter bra, är lätta och svårt att hitta något som är bekvämare och kostar

betydligt mindre än tusenlappen. Men de är öppna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beyerdynamics DT250 är mina favoriter till precis allt!

Skulle just komma med det förslaget!

Har de som referenslyssning i studion samt som inspelningslurar, men de tjänstgör också i princip alltid när jag åker tåg. Ljudmässigt är de lagomt mycket HiFi för njutningslyssning, men utan att vara oanvändbara för att ge perspektiv på en mix. Jag sätter alltid nivåerna på basrika instrument i dem.

Har aldrig varit något problem att få ut ljud ur dem via laptop. Min iPod nano däremot klarar inte att driva dem ordentligt för att överrösta bullret på bussen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om de går att få tag i längre men jag köpte för ett tag sen ett par slutna German Maestro för 900:- (om jag inte minns fel).. ( köpte dom online på http://webshop.holmerup.biz/start.html av vår käre Claes) iof ett demoex men lurarna är byggda som en pansarvagn så den är tålig och låter ovanligt bra.. Helt klart i klass med mina betydligt dyrare Ultrasone PRO 2500. Sök efter ett par sådana här: http://www.german-maestro.de/US/gmp835dmonitor.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle just komma med det förslaget!

Har de som referenslyssning i studion samt som inspelningslurar, men de tjänstgör också i princip alltid när jag åker tåg. Ljudmässigt är de lagomt mycket HiFi för njutningslyssning, men utan att vara oanvändbara för att ge perspektiv på en mix. Jag sätter alltid nivåerna på basrika instrument i dem.

Har aldrig varit något problem att få ut ljud ur dem via laptop. Min iPod nano däremot klarar inte att driva dem ordentligt för att överrösta bullret på bussen.

Hur är Beyerdynamic DT250 om man jämför med Audio-Technica M50? Verkar som ATH M50 har droppat något i popularitet, hur kommer det sig?

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är Beyerdynamic DT250 om man jämför med Audio-Technica M50? Verkar som ATH M50 har droppat något i popularitet, hur kommer det sig?

Kan jag tyvärr inte svara på då jag inte har någon erfarenhet av AT M50. Verkar inte heller finnas något frekvensdiagram att tillgå på ATs hemsida. Enklast är nog att besöka musikaffär och testa dem mot varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...