Jump to content
Annons

Vintage mikrofoner


Samuel Holmgren

Recommended Posts

Goddag

Är ute efter mikrofoner med gammalt stuk på sig, som den legendariska Elvismicken ifrån Shure, fast helst mer varierat.

Undrar om någon har tips på vart man kan finna sådana, de behöver inte nödvändigtvis vara äldre mickar utan kan vara nyproduktion med, så länge de ser gamla och fräcka ut, och ljudet ska hälst hålla kvalité.

Helst ska mikrofonen vara lämpad för sång, men kan även ta emot tips om andra typer med glädje.

Ha det gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Goddag

Är ute efter mikrofoner med gammalt stuk på sig, som den legendariska Elvismicken ifrån Shure, fast helst mer varierat.

Undrar om någon har tips på vart man kan finna sådana, de behöver inte nödvändigtvis vara äldre mickar utan kan vara nyproduktion med, så länge de ser gamla och fräcka ut, och ljudet ska hälst hålla kvalité.

Helst ska mikrofonen vara lämpad för sång, men kan även ta emot tips om andra typer med glädje.

Ha det gott.

Du prioriterar alltså utseende framför ljudet, som kan bli som det blir även om bra skulle vara bättre än dåligt?

Vad ska du ha den till egentligen?

Elvis-micken finns fortfarande att köpa. Minns inte vad den gick på (en polare har en), men den var inte dyr alls!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du prioriterar alltså utseende framför ljudet, som kan bli som det blir även om bra skulle vara bättre än dåligt?

Vad ska du ha den till egentligen?

Elvis-micken finns fortfarande att köpa. Minns inte vad den gick på (en polare har en), men den var inte dyr alls!

Jag lirar i ett rockabillyband och sångaren kör på en sådan Elvismick så vill helst ha nån annan, tanken är att den ska se vintage ut och i detta fall så siktar jag faktiskt på utseendet mer, fast det låter tokigt, dock som jag skrev vill jag helst ha bra ljud i den (behöver inte vara det bästa men vill inte sjunga i en burk) och är medveten att det kan bli svårt att finna en sådan combo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki, då förstår jag!

Crown brukar se bra vällagrade ut, och låter i många fall bra kul! Vet dock inte vilka modeller som är bättre eller sämre lämpade då jag inte jobbat nåt direkt med nån. Finns dock på önskelistan :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...