Jump to content
Annons

mietek

Recommended Posts

Sugen på att införskaffa http://www.thomann.de/se/thon_studio_desktop_rack_4u_wh.htm men har ingen egen erfarenhet av rack så undrar om man behöver köpa till skenor till varje enhet, även för vanliga 19"-enheter? Tycker att det ser lite klent ut att bara fästa framifrån, fast det kanske är standard och tillräckligt stabilt?

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På många enheter så kan man byta ut rackfästena om dom blir skeva efter ett tag. Dom är ofta fäst i sidan på lådan.

Men på ett mindre antal rackenheter så är rackfästena liksom en förlängning av frontpanelen - typ såhär . Dom kan man inte byta rackfästen på; i alla fall inte utan att byta hela frontpanelen.

Har du en sån enhet, som dessutom är väldigt "djup", så blir det mest krångel ifall rackfästena kan knasar.

Men jag har i princip aldrig hört talas om någon som haft stora problem, ens med dessa. Även om man helst inte ska spela marackas eller spela fotboll med racken.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar, kör två halvracksenheter på skena under nittontummaren så det blir nog stabilt ja.

Dock är jag lite bekymrad för utrymmena över och under när de centrerat skruvhålen sådär.

Eftersom det saknas skruvhål där antar jag att att det blir svårt att hitta vanliga täckplattor också.

Nån som har erfarenhet av den här eller liknande thomannmodeller och har några tips där?

Är det exakt 2U ledigt utrymme kanske man kan vila en vanlig bländare där, men det framgår ju inte riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Meidenberg (oregistrerad)

Tack för svar, kör två halvracksenheter på skena under nittontummaren så det blir nog stabilt ja.

Dock är jag lite bekymrad för utrymmena över och under när de centrerat skruvhålen sådär.

Eftersom det saknas skruvhål där antar jag att att det blir svårt att hitta vanliga täckplattor också.

Nån som har erfarenhet av den här eller liknande thomannmodeller och har några tips där?

Är det exakt 2U ledigt utrymme kanske man kan vila en vanlig bländare där, men det framgår ju inte riktigt.

Det ser ut att vara den typen av rackskena där du kan skjuta muttrarna upp och ner i skenan och sen skruva fast prylarna där du vill ha dom, jag har så på mitt studiobord men med 4-kantiga muttrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut att vara den typen av rackskena där du kan skjuta muttrarna upp och ner i skenan och sen skruva fast prylarna där du vill ha dom, jag har så på mitt studiobord men med 4-kantiga muttrar.

Ja det stämmer ju ser jag nu, tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...