Jump to content
Annons

Ozone 5 - Ngn som använder på enskilda spår?


laban1

Recommended Posts

Vet att det finns Advanced modellen, men min plånbok gillar inte priset.

Har alltså inte Ozone än.

Är det någon som använder Ozone 5 (standard) på enskilda spår?

Tänker mig t ex att använda Exiter eller Stereobreddning eller Mid-Side processing

på enskilt mono/stereospår

1. Går det att bypassa moduler (är väl 7st om jag kommer ihåg rätt)

som man inte vill använda?

2. Går det att skapa flera instanser av Ozone 5? (att använda på olika spår samtidigt)

3. CPU belastning av att använda bara en modul?

Har undrat detta en längre period men inte kommit mig för att fråga.

Hoppas på lite feedback! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Tack för feedbacken!

Vad gäller CPU belastning för Ozone 5 (standard), hur är den jämfört med andra pluggar,

om man använder en styck modul?

Vad har du för andra erfarenheter att jobba med Ozone 5 (standard) på enskilda spår, är det lätt att jobba med? Vilka moduler använder du på detta sätt, och till vad ...etc..? Är det något att rekommendera överhuvudtaget?

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack, jo jag känner till att Alloy finns också, tänkte bara man kunde slå två flugor i en smäll, dvs Mastring och FX på spår. (kommer antagligen skaffa Ozone för mastring framöver)

Har du Ozone 5 själv och har några erfarenheter av att använda på enskilda spår?

Eller använda Alloy till mastring kanske?

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt Ozone 5 advanced ja, men har bara använt den sporadiskt. Blev att jag föll åter till enskilda kompressorer och EQ's (Waves Rcomp/Fabfilter EQ främst) då jag gillar de bäst.

Men paketet är förbannat bra oavsett. Det ska iaf mig veterligen inte vara några problem att skapa x antal instanser av pluggen på hur många spår du vill, och du ska kunna bypassa modulerna hejvilt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt Ozone 5 advanced ja, .....

Men paketet är förbannat bra oavsett. Det ska iaf mig veterligen inte vara några problem att skapa x antal instanser av pluggen på hur många spår du vill, och du ska kunna bypassa modulerna hejvilt.

Låter lovande, men pratar du om Ozone5 (standard) eller Advanced

när det gäller skapa instanser och bypassa moduler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat Ozone på enskilda spår. V5 erbjuder hela pluggen men även varje modul i pluggen som en separat plugin. Så man har kompressor, eq, limiter, stereobreddare, mättnad m.m. som separata pluggar med.

Oxone är snuskigt transparent, finns nästan inga ljudmässiga brister att klaga på alls, och den har i princip alla funktioner man kan önska av någon plugin. Femman drar mer CPU än 4an, speciellt limitern, men på goda grunder.

Jag ogillar interfacet dock. Interfacet och transparensen i kombination gör att man lätt skruvar för hårt. Det och att interfacet är pilligt som fan. I kombination med alla inställningar som finns (vilka är ännu fler i femman) gör att .. jag tycker det är inte intuitivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat Ozone på enskilda spår. V5 erbjuder hela pluggen men även varje modul i pluggen som en separat plugin. Så man har kompressor, eq, limiter, stereobreddare, mättnad m.m. som separata pluggar med.

Du pratar om Advanced här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...