Jump to content
Annons

Är plucket irriterade?


DJ Max W

Recommended Posts

I min preview på min låt säger min kompis att plucket inte är bra, att det är irriterande och i otakt.

Här är låten: https://soundcloud.com/maxwillabay/the-breeze-preview-3

Tycker du att det är dåligt/irriterande/i otakt?

Vad kan jag göra för att lösa det.

Om du inte tycker något speciellt eller bra om det; skriv det gärna då så att jag får veta!

Tack,

DJ Max W

PS: Låten är inte mastrad ännu, men fokusera på hur plucket låter i introt när du svarar!

Redigerat av DJ Max W
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite osäker på termen pluck men jag antar att det är pizzicato-liknande melodin som ligger över hela stycket ett par oktaver över basen.

Tycker inte att plucket är irriterande. Det bygger upp spänning och en mörk dramatisk air i musiken.

Otajt? Kan inte höra det. Möjligtvis kan man experimentera med attacken i ljudet och se om det blir bättre.

Edit: kortade ner efter att ha läst om vad TS verkligen frågade om.

Redigerat av stol
Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt...beroende på vad "pluck" är så.....

Om det är som stol ovan skrev (pizzicato, några oktaver ovanför basen), så vill jag väl inte påstå att det är i otakt, men jag kan inte säga att jag tycker det låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite osäker på termen pluck men jag antar att det är pizzicato-liknande melodin som ligger över hela stycket ett par oktaver över basen.

Tycker inte att plucket är irriterande. Det bygger upp spänning och en mörk dramatisk air i musiken.

Otajt? Kan inte höra det. Möjligtvis kan man experimentera med attacken i ljudet och se om det blir bättre.

Edit: kortade ner efter att ha läst om vad TS verkligen frågade om.

Skulle nog kanske säga också det är lite otakt och även irriterande. Om med " plucket" du menar mer lägre oktav rytmiska synthen.

det är väldigt i takt så det är sjukt om folk säger att det inte är det. Däremot funkar det melodiskt inte så bra tillsammans.

Som sagt...beroende på vad "pluck" är så.....

Om det är som stol ovan skrev (pizzicato, några oktaver ovanför basen), så vill jag väl inte påstå att det är i otakt, men jag kan inte säga att jag tycker det låter bra.

Plucket låter ansträngt, tynger ner hela låten/mixen, överkomprimerat, jobbigt.

Tack för alla som svarade! (Jag kanske citerade er i onödan men är inte säker på hur forumet fungerar.)

Jag ändrade lite och lät faktiskt ganska bra enligt mig, så tack igen! Däremot behövde jag ha med lite av plucket i uppbyggnade osv... Men tycker ni att det låter bra nu? Bättre? För tomt?

Här är låten, och nu är den mastrad! https://soundcloud.com/maxwillabay/the-breeze-preview-4

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...