Jump to content
Annons

Färsking på musikskapande


Upstart (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Hejsan. Jag kör 100% Ios. Har Ipad med ett Apogee One.

Garageband är trevlig, men saknar copy-paste-funktioner som finns i andra appar. Auria är det Ipad-program som är mest DAWigt av de jag testat. Inga interna ljud dock. Multitrack DAW är enklare, men kraftfullt och funkar även med Ifån. Music Studio 2 har även den Ifån-stöd och copypaste.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upstart (oregistrerad)

Aha okej,jag har noll koll på program och sånt,är i funderingar på att köpa mej en macbook enbart för musik,men ganska stor investering,ipad kanske är ett alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha okej,jag har noll koll på program och sånt,är i funderingar på att köpa mej en macbook enbart för musik,men ganska stor investering,ipad kanske är ett alternativ.

Go PC istället 🙂

😛

Skämt åsido; välkommen hit till forumet. Hoppas att du ska trivas här 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tjena, välkommen!

Jag har lyssnat runt lite på din Soundcloud profil och jag tycker att det påminner väldigt mycket om gamla Blink 182, vilket jag gillar!

Det du behöver jobba på är framförallt takt och rytmkänslan, du behöver inte vara lika exakt som en metronom, men för mycket off förstör flowet.

Dubbelkolla gärna också att dina gitarrer är stämda, men annars så gillar jag det jag hör! Fortsätt experimentera så ska det bli bra ska du se 🙂

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen hit 🙂

Tror som många andra^^ att det är lättare i början med en "stor" dator, än en ipad eller liknande. Verktygen blir så få och begränsande då. Man skapar sig en rätt skev grund, kan ja tänka.

Och man behöver inte bli så särskilt specifik, som en del kan vara. En standard-dator räcker gott för att göra musik hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...