Jump to content
Annons

Missa inte bussen - Audiobus på rea


Björn Olsberg

Recommended Posts

Tjenare! Eftersom Apple häromdagen begåvade GarageBand med stöd för Audiobus, så firar de sistnämnda med att rea ut appen på App Store. Du som använder musikappar på IOS tipsas härmed att bege sig dit och fynda. Guide kommer för övrigt i Studio inom kort.

Audiobus av A Tasty Pixel

https://itun.es/se/I2JsH.i

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...Strömma musik mellan appar.

Dock så säckar min Ipad3 ihop när jag bussar ihop Animoog och Auria. Men så har jag rätt många spår.

Dessutom kan man inte strömma/bussa från Garageband. Bara till, enl nån få nåt forum. Samma begränsning med Audiocopy. Men jag antar att Apple vill ha sina appar och program som slutdestination.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta min okunskap, men vad har man Audiobus-appen till?
Koppla ljud mellan program.

T ex kan du starta en trumloop i Figure, koppla till dist i AmpliTube och sedan spela in den i Garageband.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mmmm, nu blir man nästan tvungen att börja uppgradera iPaden när det kommer mer processorkraft, jämrans audiobus.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

För datormusiker har nog inte audibus någon bäring, men för oss med iPad är audiobus coolt.

Spela nåt ball med lite effekter i audiobus och sedan in i denna app..

Ball!

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar Audiobus ihop med Auria. Använder den till att lägga gitarrspår i Paddan med Jam up Pro. Kan inte bli bättre.....:-)

Lägger in bas och trummor först och sedan börja spela in gitarren. Perfekt. När man är klar sedan så tar jag ut allt som AAF fil och in i Pro Tools.

Frugan gillar det med eftersom jag inte tar upp hela köksbordet numera med sladdar, dator, ljudkort samt ett par gitarrer bredvid.

//Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...