Jump to content
Annons

Mitt friår är i hamn !


Recommended Posts

Igår blev det klart med ett friår för min del ! 12 månader ledigt utan att man behöver redovisa för någon jobbig myndighet vad man tänker pyssla med,

ber att få tacka gud , dvs , Yvonne Ruwaida , Peter Erikson och Maria Wetterstrand som sålt in reformen i förhandling med sossarna förra året,

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så skönt för dig, grattis...

Nu kan nån ta in några Litauer som gör ditt jobb för inga pengar alls...

Så kan vi höja skatterna sen för att få det hela att gå runt.

😲

Yvonne Ruwaida , Peter Erikson, Maria Wetterstrand och sossarna har verkligen tänkt på sveriges bästa... Är GM informerade?

Redigerat av tomazopantera
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis får man väl säga!

Jag undrar bara, måste man vara ledig alla 12 månaderna? Tänk om man tröttnar halvvägs liksom.. Jag har varit arbetslös ett par månader nu och jag börjar klättra på väggarna. Kan man avsluta ledigheten när man vill?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hahaha , några litauer som tar över jobbet är det inte fråga om. man måste vara arbetslös och inskriven på AF för att få koma ifråga som ersättare .

Nurfen : Jo, jag vet en som slutade vara ledig efter 8 månader och han fick komma tillbaka , men det är ett undantagsfall. Du är ju tjänstledig från jobbet och får inte kräva hursomhelst av någon som har kontrakt med din arbetsgivare.

Jag skulle inte rekommendera någon att vara ledig i ett helt år utan att en plan på vad man vill göra, det har jag , så det är ingen risk att man kommer att dö av tristess.

Tomato : Förstår att du är ironisk nu med skatterna , men är det inte så i alla fall att om man har tillfälle att söka ett helt år ledigt utan att ens ekonomi rasar , så är chansen att du kommer tillbaka till ditt gamla jobb med nytt mod och tankat med visioner ,nya erfarenheter som gör att man inte kommer att dyka upp i sjukstatistiken på ett tag , det är i varje fall meningen med friåret. Och Hey ! Ingen har påstått att man hitintills varit så olönsam som avlönad arbetare att det skulle vara bortkastade pengar i det långa loppet. Det figurerar siffror som bara ser till kostnaden för den som blir ledig , skatterna som ersättarna drar in istället är märkligt nog inte lika kända för vår (borgerliga) press. Oj .....nu börjas det igen....... men för att skingra alla misstankar och missförstånd så röstar jag varken på höger eller vänster. Är frihetlig gröngöling.

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis du!

Jag sökte men fick inte.

Fan , det suger ........ Jag var ute redan 2:a oktober med min ansökan till AF (andra möjliga dagen för inlämnade av ansökan) ,

kan det vara för att jag jobbar med problemungdomar i invandrartätt område som jag fick friåret ? Jag tror det , en del områden är prioriterade.

Det finns ju fler chanser , tanken är ju att det ska bli en permament inrättning med 12000 platser per år. Men Leijonborg är såååååå sur , " för fan arbetare som skaffar sig nya intressen, fyfan ..mutter" .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag passar oxå på att gratulera! Jag är inte inläst i reglementet, men måste säga att det där med friår är fullständigt genialt, argument överflödiga. Tokrätt!

Alla borde efter ett gäng år ute i arbetslivet ta en paus. En lång paus på ... tja ... ett år kanske:)

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...