Jump to content
Annons

Vad sägs om att visa upp nåt jättegammalt alster..


Danabacken

Recommended Posts

Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Här får ni en gammal låt jag och en kompis gjorde i Fasttracker nån gång i mitten på nittiotalet.

Junk n' Jolly. Rätt skön faktiskt 😛

Hej!

Inte riktigt min musik stil men...

Bra ljud, jazzigt så det svänger bra.. 😆

Musiken påminner om något gammalt spel som jag spelat tidigare?

Allmänt bra gjort.. 😛

Albert.D

Link to comment
Dela på andra sajter

Fler som vill vara med i slaget om "n kungens man"? 😄

Passa dig så inte boysen föreslår det som nästa Studiofestival 😆

Vadårå?? Slipper man ju svettas med att göra nytt!!!!!!!!---......... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Sinking

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: låååångasam techno?

LÅTLÄNGD: 2:06

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: ingen

INSPELNINGSÅR: 2000\2001, är inte säker...

FORMAT: mp3

STORLEK: 3mb

STATUS: färdig

Ok! Här har vi en snutt som jag gjorde för ett antal år sedan... :rolleyes: Ville egentligen inte lägga ut den här... men skit samma! här är den! 🙂

\\Dana 😆

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Uhm, första låten jag gjorde i Soundtracker på Amigan gjorde jag typ 88-89 nån gång, och de låtarna har nog försvunnit. Kan kolla igenom om jag har någon disk någonstans, men troligtvis så är den paj. Dessutom behöver jag de klassiska ST-xx:-samplingsdiskarna för att spela dem.

Har tydligt minne av första låten iallafall..

Första låten som jag har kvar är från 94 tror jag. Ska kika om jag kan spela in något 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Uhm, första låten jag gjorde i Soundtracker på Amigan gjorde jag typ 88-89 nån gång, och de låtarna har nog försvunnit. Kan kolla igenom om jag har någon disk någonstans, men troligtvis så är den paj. Dessutom behöver jag de klassiska ST-xx:-samplingsdiskarna för att spela dem.

Har tydligt minne av första låten iallafall..

Första låten som jag har kvar är från 94 tror jag. Ska kika om jag kan spela in något 😉

ja fan! gör de! 🙁 javilljavilljavillyssna! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay, som sagt så har jag inte kvar mina första alster. Iallafall inte utan att lägga ner mkt tid på att leta rätt på disketterna och sen ladda ner samplingspaketen (st-xx: ) igen samt föra över dem till Amigan.. Pust.

Men detta är iallafall en liten del musikhistoria av mitt liv, från den första låten jag la ut för allmänheten på en BBS 😄..

Alla låtar är gjorda på min Amiga med Protracker 2.3.

Speciellt med detta är att Protracker består av fyra digitala kanaler (d.v.s. max fyra samplingar kan spela samtidigt). Ljudet består av monosamplingar av 8 bits upplösning samt max 27khz frekvensupplösning. Dessutom får samplingarna inte vara längre än 64kB stora. 31 samplingar per låt får plats (om minnet räcker)..

Edit: Döda länkar.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd. Får man va med?? 😕

Det här är vår första megahit; den heter Helena och är inspelad hos Bosse Sound, legendarisk 8-kanalsstudio i Linköping på 80-talet. Kolla mer på www.b-sound.com !!

Och nä, jag skäms inte ett dugg, jag tycker fortfarande det är skitball.

Artist: Lenny's Gosskör

Låt: Helena

medv: Thomas Löfholm, Kenneth Johansson, Anders Griph, Bengt Vallhagen

År: 1984

Status: Jo, det här är en färdig demo 😉

tjing

Bengan

😄 .. svängig!

Jävligt skönt sound förövrigt! Det blir så lent ljud av band..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det här är en gammal låt fast i en andra inspelning från feb 2000. Skrevs 95-96 någongång (vilket jag framhåller som ursäkt för den lite intetsägande texten)men den första inspelningen (där jag sjunger själv) finns på något gammalt dammigt DAT-band som jag inte kan/orkar överföra ifrån.

Hursomhelst...

Bandet hette jester, låten amateur. Vidare kuriosa är att trummor (Andreas Halvardsson) o bas(Andy Johansson) trakteras av samma medlemmar som i mitt nuvarande band.

Sjunger gör Maria (får återkomma om efternamnet) och Ylva Rylander

Låten.wma

Låten.m4a

Redigerat av claypool
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det här är en gammal låt fast i en andra inspelning från feb 2000. Skrevs 95-96 någongång (vilket jag framhåller som ursäkt för den lite intetsägande texten)men den första inspelningen (där jag sjunger själv) finns på något gammalt dammigt DAT-band som jag inte kan/orkar överföra ifrån.

Hursomhelst...

Bandet hette jester, låten amateur. Vidare kuriosa är att trummor (Andreas Halvardsson) o bas(Andy Johansson) trakteras av samma medlemmar som i mitt nuvarande band.

Sjunger gör Maria (får återkomma om efternamnet) och Ylva Rylander

Låten

Edit: rätt årtal

Hmm! Winamp pallar inte att spela den!

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm! Winamp pallar inte att spela den!

Nya versioner av Winamp klarar av att spela aac-filer.

Claypool: synd att du bytte ut filen mot wma, som bara spelas av Windows Media Player.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok...jag gjorde om till en mp3:a en låt som jag skrev för väldigt länge sedan...på den tiden då en 13minuterslåt inte fick någon att höja på ögonbrynen...denna är dock bara sex minuter...låten heter sista stadiet och var säker också det för den stilen "vi" körde på den tiden,den handlar om en stjärna som har nått supernovans status( tunga textämnen 😆 )...minimoog,polymoog,mellotron,moog taurus baspedaler var instrument man använde sig av...låten spelade vi in i en studio i Stockholm och studion finns kvar än idag fast nu heter den XTC(tror jag)....så håll till godo ...så lät jag för över 20 år sedan 🙂🙂😄 betydligt ljusare röst 😎

Sista Stadiet

Link to comment
Dela på andra sajter

Nurå?

Hmm, det funkade när jag sparade ner den först och sen öppnade den; inte att öppna den direkt (alltså windows sparar den i en temporär mapp...).

Lyssnar just nu.

Låter soft det här tycker jag.. Knappast något att skämmas över iallafall 😎.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom behöver jag de klassiska ST-xx:-samplingsdiskarna för att spela dem.

Jag har alla diskarna. Säg bara till vilka du behöver.

Hehe, ballt =)..

Tror iofs att de går att tanka ner från Aminet ... Har för mig att jag sett dem där.

Säger till nån gång om jag är sugen på att försöka få igång diskarna igen och inte hittar dem 😎

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok...jag gjorde om till en mp3:a en låt som jag skrev för väldigt länge sedan...på den tiden då en 13minuterslåt inte fick någon att höja på ögonbrynen...denna är dock bara sex minuter...låten heter sista stadiet och var säker också det för den stilen "vi" körde på den tiden,den handlar om en stjärna som har nått supernovans status( tunga textämnen 😮 )...minimoog,polymoog,mellotron,moog taurus baspedaler var instrument man använde sig av...låten spelade vi in i en studio i Stockholm och studion finns kvar än idag fast nu heter den XTC(tror jag)....så håll till godo ...så lät jag för över 20 år sedan 😮😎😛 betydligt ljusare röst 😎

Sista Stadiet

Hehe! Najs!

Låter riktigt lo-fi! =) ..

Gillar detta som fasen juh, konstigt att ingen höjde på ögonbrynen öht. Riktigt psy 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Nurå?

Hmm, det funkade när jag sparade ner den först och sen öppnade den; inte att öppna den direkt (alltså windows sparar den i en temporär mapp...).

Lyssnar just nu.

Låter soft det här tycker jag.. Knappast något att skämmas över iallafall 😮.

Nej, inget jag skäms över.

Tycker dock att jag skriver bättre låtar idag. 😎

Redigerat av claypool
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok...jag gjorde om till en mp3:a en låt som jag skrev för väldigt länge sedan...på den tiden då en 13minuterslåt inte fick någon att höja på ögonbrynen...denna är dock bara sex minuter...låten heter sista stadiet och var säker också det för den stilen "vi" körde på den tiden,den handlar om en stjärna som har nått supernovans status( tunga textämnen 😆 )...minimoog,polymoog,mellotron,moog taurus baspedaler var instrument man använde sig av...låten spelade vi in i en studio i Stockholm och studion finns kvar än idag fast nu heter den XTC(tror jag)....så håll till godo ...så lät jag för över 20 år sedan 😉    😄 betydligt ljusare röst 😎

Sista Stadiet

Hehe! Najs!

Låter riktigt lo-fi! =) ..

Gillar detta som fasen juh, konstigt att ingen höjde på ögonbrynen öht. Riktigt psy 🙂

/Daniel

Det var ju den tiden och då gällde helt andra premisser...inga Auto tuners etc. inga klipp hit och dit...det var bara att sätta det så gott det gick.... 😄😮😎😆 men det känns märkligt att höra sig själv 😆

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok...jag gjorde om till en mp3:a en låt som jag skrev för väldigt länge sedan...på den tiden då en 13minuterslåt inte fick någon att höja på ögonbrynen...denna är dock bara sex minuter...låten heter sista stadiet och var säker också det för den stilen "vi" körde på den tiden,den handlar om en stjärna som har nått supernovans status( tunga textämnen 😱 )...minimoog,polymoog,mellotron,moog taurus baspedaler var instrument man använde sig av...låten spelade vi in i en studio i Stockholm och studion finns kvar än idag fast nu heter den XTC(tror jag)....så håll till godo ...så lät jag för över 20 år sedan <_ betydligt ljusare röst 😉

Sista Stadiet

🥰😉 Fan va kul att höra.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men, snälla Karl exakt vilket år var detta inspelat?

🙂 Inte 1985? väl?

Du var väl oxå på Yeskonserten i Köpenhamn 1977 kan tänka? 😉

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Moonshine (oregistrerad)

Har ännu inte hunnit dra igenom hela tråden, men måste posta vad jag tycker (och trorts att det kommer ge er mardrömmar kommer faktiskt något RIKTIGT tidigt av mig snart...Fasttracker 2, ingen som helst musikalisk kunskap, ingen mixning [vad var det?] och...tyvärr ingen sång, eller tack och lov?).

Gillade faktiskt Tomten. Den var mysig. Är inget fan av bluesig men den var lite mysig. Även om rösten lät...jättesynthad 😄

Rewind Santa fick jag rysningar av...men mest av ogillande. Jag personligen hatar den typen av musik, men...tja det är ju tidigt jobb så 😛

:rolleyes: Just lyssnat på Time To Die. JÖSSES!!!!?? Det där gick FORT! VÄLDIGT fort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok...jag gjorde om till en mp3:a en låt som jag skrev för väldigt länge sedan...på den tiden då en 13minuterslåt inte fick någon att höja på ögonbrynen...denna är dock bara sex minuter...låten heter sista stadiet och var säker också det för den stilen "vi" körde på den tiden,den handlar om en stjärna som har nått supernovans status( tunga textämnen 😛 )...minimoog,polymoog,mellotron,moog taurus baspedaler var instrument man använde sig av...låten spelade vi in i en studio i Stockholm och studion finns kvar än idag fast nu heter den XTC(tror jag)....så håll till godo ...så lät jag för över 20 år sedan <_ betydligt ljusare röst 😎

Sista Stadiet

😄😄 Fan va kul att höra.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men, snälla Karl exakt vilket år var detta inspelat?

😎 Inte 1985? väl?

Du var väl oxå på Yeskonserten i Köpenhamn 1977 kan tänka? 😎

Tack dede...Det var -81 och visst var jag på Yes, men det var i Scandinavium -77 Going for the oneturnén :rolleyes:😄 Ja härregud...vilka tider 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom behöver jag de klassiska ST-xx:-samplingsdiskarna för att spela dem.

Jag har alla diskarna. Säg bara till vilka du behöver.

Hehe, ballt =)..

Tror iofs att de går att tanka ner från Aminet ... Har för mig att jag sett dem där.

Säger till nån gång om jag är sugen på att försöka få igång diskarna igen och inte hittar dem 🙂

/Daniel

De finns på Aminet.. st-01 till st-99, från st-a1 till st-b6 🙂

http://www.aminet.net/search.php?path=mods/inst

Link to comment
Dela på andra sajter

visst var jag på Yes, men det var i Scandinavium -77 Going for the oneturnén 😳😄 Ja härregud...vilka tider 😄😏

He, den konserten var jag också på. Turn Of The Century händer att jag lyssnar på fortfarande. Ja, Yes var husgudar då och Close to the edge gick varm...

Link to comment
Dela på andra sajter

visst var jag på Yes, men det var i Scandinavium -77 Going for the oneturnén 😆  🙂 Ja härregud...vilka tider 🙂  😄

He, den konserten var jag också på. Turn Of The Century händer att jag lyssnar på fortfarande. Ja, Yes var husgudar då och Close to the edge gick varm...

yes.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

visst var jag på Yes, men det var i Scandinavium -77 Going for the oneturnén 😄  :rolleyes: Ja härregud...vilka tider 😉  😛

He, den konserten var jag också på. Turn Of The Century händer att jag lyssnar på fortfarande. Ja, Yes var husgudar då och Close to the edge gick varm...

yes.... 😆

man var kanske lite inspirerad då...ja..Turn of the Century...kalaslåt 😄😄

sista stadiet

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen, du låter ju nästan som Ted på den där inspelningen. Ingen svårighet att höra var inspirationen låg nånstans som sagt och är ju jättebra i sin genre. Om man nu skall fortsätta på Yes-temat tycker jag en del av deras musik inte stått emot tidens tand. Känns idag pretentiös och överproducerad. Gott att du utvecklades från detta till ditt unika, fria, melodiska sound idag. Men tusan det är ju snart trettio år sedan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl kanske 8 år sedan vi smaska ihop den här låten, ska damma av några riktigt gamla kassetter sen har jag tänkt, då ska ni få höra på godbitar ☺️ ^_^

Men nu får det bli den här låten, framförd av mitt gamla band "the ginlady" :]

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...