Jump to content
Annons

Vad är aktuellt i pluggväg? (VSTi)


Ken Kängström

Recommended Posts

Hohoj!

Nu har jag vart borta från media och er på mycket länge, och tänkte uppdatera mig.

Jag jobbar ju otroligt mycket med VSTi-pluggar, och gärna simpla sådana såsom Nexus etc, då jag vill fokusera på skrivandet istället för att spendera tid på att ratta fram det där rätta ljudet i Reasons Subtractor. Dock vill man ju att det ska finnas resurser och att det ska låta bra...

När det kommer till orkestrala bitar känner jag dock att jag vill ha full kontroll, och spenderar gärna ett par timmar med velocity och aftertouch etc.

Men vad är aktuellt idag? Vilka pluggar pratas det om, och vad kan ni rekommendera?

Plånkan är öppen!

Mvh, Ken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena

Har väl inte nån jättekoll själv, kör på i min lilla hemstudio med grejor som jag vet låter bra och funkar. Du kan kika på http://www.soundsonline-europe.com/

De har olika play engines med samplingar, allt möjligt. Nu har de ett erbjudande som jag funderar på själv, "complete composers collection", du kan själv välja 7-8 banker med 75% rabatt. Det går ut 28/2, men checka själv. Native har också bra ljud. Men som sagt, det finns väl hur mycket som helst.

Lycka till

Carl

Link to comment
Dela på andra sajter

Pluggarna håller fortfarande måttet hör jag. Symphobia har jag provat, och East West kör jag själv. Hoppades på att det skulle ha hänt lite mer sedan sist iom att jag känner vissa begränsningar på några smågrejer. Men visst, tålamod gör susen, men jag vill ha ett snabbt flöde när jag jobbar.

Inget annat intressant?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...