Jump to content
Annons

Trådar låses anonymt.


SadamJR

Recommended Posts

...

Inte så värst, ett par tusen i kvartalet i stim... inte mycket att hurra för.

Kan få många gig om jag vill.

...

Det är inte så himla illa pinkat ändå!

🙂

Gärna fast öppnade precis en trefemma... ljummen :S

Pissljummet är sådär... Men annars gott! 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns en anledning till att moderatorer finns här, och jobbar hårt med att hålla koll på forumet.

Den senaste tiden har det blivit bättre, men det behövs fortfarande hårdare tag där trådar "spårar ur".

När det sker skapar det bara bråk, munhuggeri och hat.

Inga namn nämnda, men ett flertal tycks gilla att "ställa till" det för övriga. Dessa bör hållas extra hårt!

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

"Då kör vi" hahahaha så mycket har jag nog inte skrattat på länge... ursäkta gud va töntigt.... förlåt 😄

i all vänlighet!

Inte så värst, ett par tusen i kvartalet i stim... inte mycket att hurra för.

Kan få många gig om jag vill.

Hur framgångsrik är du? Månadslön? 😄

Och sen... vad har det med saken att göra? Jag tror att here Sadam är ung, och borde egentligen mitt tycke

satsa på musiken mycket... vilket inte jag var klog nog att göra... så jag förstår inte vart du vill komma och varför

du blandar in hur framgångsrik jag är, jag har ju aldrig sagt att jag är framgångsrik, jag är en riktig rookie som försöker

lära sig spela in och mixa bra.

Äsch, jag är bara lite allergisk mot uttryck som "om du bara la ner hälften av tiden du tjafsar på forumet på att istället vara kreativ så hade du ...". Jag är ju ett solklart bevis på att det resonemanget är rena skitsnacket. Jag är inte forumets mest produktive medlem, men jag har presenterat en mer än många. Och där till en jävla massa tjafs. Det hör liksom inte ihop på något sätt.

Jag är så icke-framgångsrik man kan bli. Jag nådde min peak på 90-talet. Därefter gick det åt helvete. Först därefter gick jag med i Studio Forum ... och började tjafsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga namn nämnda, men ett flertal tycks gilla att "ställa till" det för övriga. Dessa bör hållas extra hårt!

Håller med! Till exempel även sådana som troligtvis använder piratkopierade programvaror i sin business och som genom skenargument uppmuntrar andra att göra detsamma.

Inga namn nämnda.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, jag är bara lite allergisk mot uttryck som "om du bara la ner hälften av tiden du tjafsar på forumet på att istället vara kreativ så hade du ...". Jag är ju ett solklart bevis på att det resonemanget är rena skitsnacket. Jag är inte forumets mest produktive medlem, men jag har presenterat en mer än många. Och där till en jävla massa tjafs. Det hör liksom inte ihop på något sätt.

Jag är så icke-framgångsrik man kan bli. Jag nådde min peak på 90-talet. Därefter gick det åt helvete. Först därefter gick jag med i Studio Forum ... och började tjafsa.

Fair enough 🙂 fast jag tror du hade producerat mer om du sa upp ditt internetabonnemang 🙂 eller har jag fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror du hade producerat mer om du sa upp ditt internetabonnemang 🙂 eller har jag fel?

Du har nog dessvärre fel. Nedan citat från en tråd jag skrev i tidigare idag är faktiskt rätt så sant:

Fan, och jag som håller på att göra allt för att avveckla mitt musicerande ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du väl ändå ge dig, hur kan du tolka det så? Nä jag är inte 60+ men försent för mig att göra

superkarriär i vilket fall. Och om du tror att det var något riktat mot dig så kan inte jag göra mer än att säga

att du har en livlig fantasi.

Ja det har jag, men inte när det gäller låtskrivande uppenbarligen. Dessutom är jag en av dom äldsta här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bryr mig inte ett dugg om vem som låser en tråd. Varför trådarna blir låsta brukar man kunna lista ut, så det bekymrar mig inte heller. Är en tråd låst så är den, jag investerar inte särskilt mycket prestige eller tid i dem. Men att någon moderator skulle behöva skylta med sitt namn och "stå för sina handlingar" är ren och skär smörja i min värld.

Det är inte för att jag förespråkar totalitär maktutövning i skydd av absolut anonymitet (och OM nu någon (moderator) här på forumet ägnar sig åt det så varsågod, be my guest!) - det är för att det är så sjukt ointressant i det stora hela exakt vilken moderator som stängt en specifik tråd... Var glada åt att någon orkar hålla ordning på denna community.

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör det om en tråd blir låst? Skit samma för mig i alla fall.

Precis.

Ja vem bryr sig? Är bara att starta en ny då eller pm:a Har ni inget att bry er om? Patetiskt.

Precis.

Link to comment
Dela på andra sajter

I går låste jag en tråd, som var en dubbelpostad tråd, medan jag slängde den i Papperskorgen. (Den andra tråden raderades visserligen en stund senare då personen inte förstod att tråden bröt mot flera forumregler, främst att göra reklam för sitt företag.)

Annars är det kutym att moderatorn avslutar en stängd tråd med att förklara varför. Det finns inget skäl att låsa en tråd för att diskussionen gått i stå. Om en tråd blir låst har det förmodligen med personangrepp att göra.

Jag känner inte igen scenariot att det skulle låsas mycket trådar. Sadam, kan du ge ett exempel på någon låst tråd?

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Var glada åt att någon orkar hålla någon slags ordning på denna dörrspringarfars till community...

Tycker själv att detta är ett alldeles utmärkt forum som inte bör dissas så lättvindigt. Detta innebär naturligtvis inte att

det inte kan bli ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

I går låste jag en tråd, som var en dubbelpostad tråd, medan jag slängde den i Papperskorgen. (Den andra tråden raderades visserligen en stund senare då personen inte förstod att tråden bröt mot flera forumregler, främst att göra reklam för sitt företag.)

Annars är det kutym att moderatorn avslutar en stängd tråd med att förklara varför. Det finns inget skäl att låsa en tråd för att diskussionen gått i stå. Om en tråd blir låst har det förmodligen med personangrepp att göra.

Jag känner inte igen scenariot att det skulle låsas mycket trådar. Sadam, kan du ge ett exempel på någon låst tråd?

Det är den här tråden jag tänker på. //forum.studio.se/index.php/topic/99260-ar-det-vaert-att-koepa-istaellet-foer-att-ladda-ner/page__st__300#entry1451776

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker själv att detta är ett alldeles utmärkt forum som inte bör dissas så lättvindigt. Detta innebär naturligtvis inte att

det inte kan bli ännu bättre.

Syftet är på intet vis att dissa forumet eller dess medlemmar, utan att dissa den pajkastarattityd som tyvärr råder här emellanåt. Men det kan tolkas som du beskriver, så jag tänker redigera det inlägget här och nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med! Till exempel även sådana som troligtvis använder piratkopierade programvaror i sin business och som genom skenargument uppmuntrar andra att göra detsamma.

Japp! Dom ska definitivt inte vara här alls om syftet är att sprida eller uppmuntra piratkopiering!!!

Att vara fattig eller mindre förmögen än andra (inga namn nämnda) innebär inte att man får eller ska ladda ned eller använda piratkopierade programvaror. Har man inte råd så får man helt enkelt spara pengar eller jobba in pengar till det man önskar köpa!

För egen del så finns alla kvitton på hårdvara/mjukvara att beskåda och undersöka här hos mig. Bara skicka ett PM innan du tänker komma hit på besök, Valle. Dörren är öppen!!

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

För egen del så finns alla kvitton på hårdvara/mjukvara att beskåda och undersöka här hos mig. Bara skicka ett PM innan du tänker komma hit på besök, Valle. Dörren är öppen!!

Smickrande! Men för mig personligen behöver du inte bevisa något. Jag bryr mig inte om vilka av dina prylar som är lagliga och vilka som eventuellt inte är det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Smickrande! Men för mig personligen behöver du inte bevisa något. Jag bryr mig inte om vilka av dina prylar som är lagliga och vilka som eventuellt inte är det 🙂

Nej, jag vet att jag inte behöver bevisa något, men ärlig som jag själv är så vill jag inte framstå som någon som far med osanningar!

Om du väljer att inte komma hit och se över "bevis" för att jag INTE är olaglig så ska du heller inte "gissa", anta eller få det att se ut som om jag skulle använda piratkopierad mjukvara.

Om och när du varit här kan du korrekt yttra dig om hur det förhåller sig. Ok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...