Jump to content
Annons

Trådar låses anonymt.


SadamJR

Recommended Posts

Om du väljer att inte komma hit och se över "bevis" för att jag INTE är olaglig så ska du heller inte "gissa", anta eller få det att se ut som om jag skulle använda piratkopierad mjukvara.

Återigen, det var ett ironiskt inlägg.

Jag varken tror eller gissar att du använder piratkopierad mjukvara. Jag utgår från att du inte gör det.

Så, för min del är allt cool.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får intrycket att vissa inte tar den här tråden på allvar.

Frågan är, ska vi ta Studio Forum seriöst när folk inte ens har sina riktiga namn, eller ålder, eller annan privat info uppskrivet? Det lägger väl ribban... 🙂

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill påstå att samtliga moderatorer är restriktiva när det gäller att låsa trådar. Vi vill ha ett forum med högt i tak. När vi låser en tråd (exempelvis vid personangrepp) borde det dock inte komma som någon överraskning för de inblandade.

/Mats

Jag säger inte att jag har blivit överraskad när trådar har låsts, men att det ändå borde framgå vem som gör det och varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hittills inte sett någon tråd som stängts utan att jag har fattat varför - även om man inte har sett alla som stängts.

Ibland kan ju stämningen vara lite så att om en tråd stängs, och ett kort rad om varför skrivs ut, så finns det ju alltid dom som anser att det angivna skälet är bullshit, och inte godtar det, och skapar ny tråd (eller dylikt) för att ifrågasätta och argumentera "dålig moderering", and the wheel keeps turning over and over ..

Att inte skriva ut någon förklaring, kan vara ett sätt att undvika att alstra ifrågasättanden in absurdum, undvika att hälla bensin på glöden.

I en social gemenskap, så är ju trots allt den allmänna ordningen och harmonin A och O. Blir man lite irriterad på hur saker sköts i enstaka fall, så får man ta och svälja det för den allmänna ordningen och harmonins skull. Moderatorer och deras uppgift är inte enkel alla gånger. Nog förstår dom att det är alltid någras känslor kommer lite i kläm om vi gör si eller så för att moderera ett enskilt fall. Det går nog aldrig att undvika hur man än gör.

Harmoni uppstår ju aldrig av att allt görs till punkt och pricka rätt ur varenda aspekt. Harmoni uppstår när folk kan sansa sig lite, räkna till 10 och själv styra tillbaka in mot mittfilen igen, svälja lite förtret för att bibehålla den generella harmonin, och förstå att människor är inte perfekta, kommer aldrig bli, och ärenden blir aldrig perfekta - oavsett dom sköts av moderatorer, forummedlemmar, redaktion eller fan själv.

Det blir ett aphus om allas känslomässiga- och politiska/filosofiska impulser om rätt eller fel ska få utrymme. Och vi vet ju ändå var alla såna debatter slutar nånstans ändå: Folk tycker-, tänker- och känner olika. No need to go through it, liksom.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man gör ju så gott man kan för att passa in i tråden.

Det är inget fel på trådens ursprungsinlägg som lyder; "Det händer att trådar låses utan någon förklaring eller att det framgår

vilken moderator som ligger bakom. Skulle själv gärna vilja veta varför en tråd låses, och vem som gör det. Vad kan en moderator

ha för anledning att vilja vara anonym?" Skärp dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inget fel på trådens ursprungsinlägg som lyder; "Det händer att trådar låses utan någon förklaring eller att det framgår

vilken moderator som ligger bakom. Skulle själv gärna vilja veta varför en tråd låses, och vem som gör det. Vad kan en moderator

ha för anledning att vilja vara anonym?" Skärp dig.

Jag har aldrig heller (Signia hade inte det) sett en tråd stängas utan att det varit självklart varför.

Jag accepterar ditt ganska eviga tjafsande om hur illa forumet sköts och hur det borde skötas. Då borde du acceptera om jag fånar mig lite i en tråd som jag anser vara lite fånig. Men det gör du ju inte det vet jag, du gillar ju inte mig, och Die Hard gillar inte dig osv...

Det spelar ingen roll om du inte gillar mig eller det jag skriver, jag gillar er allihop vad ni än gnäller om. Och när ni tycker nåt är bra, eller när ni inte har nån åsikt alls. Jag gillar oxå hur forumet sköts. Vi är ju bara människor allihop, vi måste inte vara lika.

Edit: Jag kan tom bekänna att jag tycker det är kul när det spårar ur här. Jag själv har blivit ganska bra på att låta bli att spåra ur så ofta.

Redigerat av Guitar Nilsson
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig heller (Signia hade inte det) sett en tråd stängas utan att det varit självklart varför.

Jag accepterar ditt ganska eviga tjafsande om hur illa forumet sköts och hur det borde skötas. Då borde du acceptera om jag fånar mig lite i en tråd som jag anser vara lite fånig. Men det gör du ju inte det vet jag, du gillar ju inte mig, och Die Hard gillar inte dig osv...

Det spelar ingen roll om du inte gillar mig eller det jag skriver, jag gillar er allihop vad ni än gnäller om. Och när ni tycker nåt är bra, eller när ni inte har nån åsikt alls. Jag gillar oxå hur forumet sköts. Vi är ju bara människor allihop, vi måste inte vara lika.

Edit: Jag kan tom bekänna att jag tycker det är kul när det spårar ur här. Jag själv har blivit ganska bra på att låta bli att spåra ur så ofta.

Jag har inget emot dig Nilsson, och du har inget emot någon, utom möjligen Valle, eftersom alla är goda innerst inne, utom möjligen Valle, som du ser det. Vad håller du på med?

Radbrytning.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är inget fel på trådens ursprungsinlägg som lyder; "Det händer att trådar låses utan någon förklaring eller att det framgår

vilken moderator som ligger bakom. Skulle själv gärna vilja veta varför en tråd låses, och vem som gör det. Vad kan en moderator

ha för anledning att vilja vara anonym?" Skärp dig.

Det är uppenbart att du är en liten rättshaverist och skyr auktoriteter. :rolleyes: Dominant mamma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det spelar ingen roll om du inte gillar mig eller det jag skriver, jag gillar er allihop vad ni än gnäller om.

Du är skön snubbe själv där. Forumet skulle inte vara lika kul utan dig. 🙂 Men det är kul att retas lite med dig ibland och ibland går du igång rejält. 😆

Men du brukar vara bra på att retas du med ibland. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen, det var ett ironiskt inlägg.

Jag varken tror eller gissar att du använder piratkopierad mjukvara. Jag utgår från att du inte gör det.

Så, för min del är allt cool.

Det är lugnt, Valle!

Ibland är det svårt att "se" vad som är ironi, och vad som inte är det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är skön snubbe själv där. Forumet skulle inte vara lika kul utan dig. 🙂 Men det är kul att retas lite med dig ibland och ibland går du igång rejält. 😆

Men du brukar vara bra på att retas du med ibland. ☺️

Du retas inte, du kör mobbing rakt av pga att du anser att jag pga av min ålder är en sämre människa än dig och att du därför är i din fulla rätt att mobba mig. Åldersmobbing är vanligt. I TV4as Bygglov hånas den äldre snickaren hela tiden pga att han är äldre.

Du kanske dör i nån sjukdom långt innan du är 57. Har du tänkt den tanken? Eller tänker du att du alltid kommer att vara väldigt ung, att det bara är dumma gubbar med cowboyhatt, och som törs visa hur de ser ut och vad de heter och lägga ut exempel på vad spelat in, som blir gamla?

Jag gillar även de som inte törs stå för vilka de är. Alla vågar ju inte det.

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det senaste inlägget av Die Hard är som jag ser det svinaktigt.

Ja det kom från rätt person med alla dina påhopp på både mig och andra. :rolleyes: Min morsa är också död sen 20 år tillbaka. Så vad då? Sånt är livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Du retas inte, du kör mobbing rakt av pga att du anser att jag pga av min ålder är en sämre människa än dig och att du därför är i din fulla rätt att mobba mig.

😆 Nu får du ta och ge dig va? Det där säger allt om din tolkning och inget annat.

Du kanske dör i nån sjukdom långt innan du är 57. Har du tänkt den tanken?

Det spelar ingen roll när jag dör, det är skit samma. Det är inte det som räknas. Dör hellre yngre och gör det jag ska göra med det här livet än blir gammal och inte gör det, vilket allt allt för många gör. De har levt förgäves, totalt bortkastat med liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...