Jump to content
Annons

Trådar låses anonymt.


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Det händer att trådar låser utan någon förklaring eller att det framgår vilken moderator som ligger bakom. Skulle själv gärna

vilja veta varför en tråd låses, och vem som gör det. [...]

Håller med. Även om det då och då är uppenbart varför trådar låses (diskussionen/erna går i stå och/eller det blir total kajpastning) borde torde det vara kutym för mod att berätta att trådens låses och varför 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att orsaken måste anges. Däremot är moderatorn bakom låsandet irrelevant information, anser jag.

Det som kanske är än mer störande är allt detta godtyckliga inläggsanmälandet som inte oväntat leder till (eller som med avsikt ska leda till?) att tråden ska låsas. Ni vet, "prisjägare".

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att orsaken måste anges. Däremot är moderatorn bakom låsandet irrelevant information, anser jag.

Det som kanske är än mer störande är allt detta godtyckliga inläggsanmälandet som inte oväntat leder till (eller som med avsikt ska leda till?) att tråden ska låsas. Ni vet, "prisjägare".

Varför vore det inte bättre om den som låser tråden talar om vem han är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som kanske är än mer störande är allt detta godtyckliga inläggsanmälandet som inte oväntat leder till (eller som med avsikt ska leda till?) att tråden ska låsas.

Godtyckliga anmälningar får vi nog leva med. Men det är svårt för oss att veta hur ofta dessa leder till handling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vore det inte bättre om den som låser tråden talar om vem han är?

Frågan borde väl snarast ställas varför det skulle anses vara viktigt för någon att veta vem som låser tråden. Jag kan inte komma på något skäl alls.

Du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Godtyckliga anmälningar får vi nog leva med. Men det är svårt för oss att veta hur ofta dessa leder till handling.

Kanske inte så ofta alls, på enskild nivå. Men när moderatorerna bombarderas med baraförthefuckofit-anmälningar, så hade till och med jag valt att ta fram nyckeln och låst skiten istället för att behandla varje enskild anmälning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland känns det som att hälften av alla trådar som skapas på detta forum handlar om hur forumet borde skötas och det ena med det tredje. Dom kan man väl låsa iaf, kan vi inte tjöta om allt som har med musik att göra istället?

Du säger att det känns som om som om hälften av alla trådar handlar om hur forumet borde skötas. Du har uppenbarligen fel.

Hur är det med dina andra sinnen? Hör du röster? Ser du syner?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Klart att skäl ska anges. Anonymt eller inte spelar ingen roll för mig. Det viktiga är att folk lär sig. För det finns en del trådar med många skäl att stänga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger att det känns som om som om hälften av alla trådar handlar om hur forumet borde skötas. Du har uppenbarligen fel.

Hur är det med dina andra sinnen? Hör du röster? Ser du syner?

Säger bara att du gnäller och tjötar om mycket hela tiden, 😄

Hade du lagt hälften av den tiden på musik hade du varit en stor stjärna nu.

Redigerat av evilrocker
  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att skäl ska anges. Anonymt eller inte spelar ingen roll för mig. Det viktiga är att folk lär sig.

Ja, det var ju också ett sätt att se trådlåsning på; ett "kollektivt straff".

Inte min grej, dock. Men jag förstår vad du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet jag att du inte är. Med det där inlägget säger du snarare att det är kört för mig. Skapligt Passivt/aggressivt

rygghugg.

Nu får du väl ändå ge dig, hur kan du tolka det så? Nä jag är inte 60+ men försent för mig att göra

superkarriär i vilket fall. Och om du tror att det var något riktat mot dig så kan inte jag göra mer än att säga

att du har en livlig fantasi.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Så där då har tråden redan spårat ur. Inte ovanligt när Sadam dyker upp.

Är det Sadams fel menar du?

Ja, det var ju också ett sätt att se trådlåsning på; ett "kollektivt straff".

Inte min grej, dock. Men jag förstår vad du menar.

Hur kan du få det till kollektiv straff?

Nu får du väl ändå ge dig, hur kan du tolka det så? Nä jag är inte 60+ men försent för mig att göra

superkarriär i vilket fall. Och om du tror att det var något riktat mot dig så kan inte jag göra mer än att säga

att du har en livlig fantasi.

Hur ska Sadam annars tolka inlägget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Sadams fel menar du?

Hur kan du få det till kollektiv straff?

Hur ska Sadam annars tolka inlägget?

Precis det jag sa, satsa på musiken istället för att tjafsa om saker som inte kommer leda till något ändå.

Jag tror inte man om 10 år är särskilt nöjd med att man la så stor tid på att sitta på ett forum och tjafsa.

Men jag kanske har fel, kanske är en milestone för en del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis det jag sa, satsa på musiken istället för att tjafsa om saker som inte kommer leda till något ändå.

Jag tror inte man om 10 år är särskilt nöjd med att man la så stor tid på att sitta på ett forum och tjafsa.

Nä, nu har du sagt det där några gånger för mycket. Då kör vi:

Hur framgångsrik musiker är du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, nu har du sagt det där några gånger för mycket. Då kör vi:

Hur framgångsrik musiker är du?

"Då kör vi" hahahaha så mycket har jag nog inte skrattat på länge... ursäkta gud va töntigt.... förlåt 😄

i all vänlighet!

Inte så värst, ett par tusen i kvartalet i stim... inte mycket att hurra för.

Kan få många gig om jag vill.

Hur framgångsrik är du? Månadslön? 😄

Och sen... vad har det med saken att göra? Jag tror att here Sadam är ung, och borde egentligen mitt tycke

satsa på musiken mycket... vilket inte jag var klog nog att göra... så jag förstår inte vart du vill komma och varför

du blandar in hur framgångsrik jag är, jag har ju aldrig sagt att jag är framgångsrik, jag är en riktig rookie som försöker

lära sig spela in och mixa bra.

Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...