Jump to content
Annons

Någon som testat någon expansion till Superiour Drummer?


jergenoman

Recommended Posts

Jag har fastnat för Superiour Drummer från Toontrack. Standardsetet funkar mycket bra för mig men jag tycker att utbudet av virvlar är lite tunt om man vill åt vissa uttryck. Vad jag är ute efter lite mer specifikt är några med lite fetare/fylligare retroklang. Det finns ju ett antal expansioner, SDX. Någon som har testat dessa Roots eller Metal Foundry t.ex? Vad finns det i virvelväg?

/Jörgen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har nog kört de flesta om jag minns rätt. Det beror på musiken du ämnar göra. Metal Foundry har en del goá virvlar, men min nya favorit är Ludwig Wood 1964 som finns i Rootsexpansionen. Custom & Vintage-expansionen borde också ge dig några - framför allt Ludwig Supraphonic-71. Därutöver finns det Joe Barresi SDX "Evil Drums", som är ett tredjepartsbibliotek där vi hittar pärlor såsom Ludwig 70s black beauty och Pork Pie Glamouflage.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har själv TMF och tyvärr måste jag instämma med många andra att den är inte riktigt någon höjdare(förutom OH och hihat)och hoppas att de släpper en nyare och bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger alla expansioner utom Roots och senaste N.Y Legacy series 3.. och kan hålla med John om C&V biblioteket och framförallt Supraphonic virvlarna.. Alla expansioner har något som funkar till det mesta.

C&V eller New York Legacy series 2 är de två jag använder mest just nu då det går snabbt att skruva fram ett modernare sound ur grundmaterialet med de inbyggda pluggarna.

eller om man ska ha ett tidstypiskt mufflat ylle-sound så har man det rakt ur lådan.

Metal foundry satt jag faktiskt med igår o mappade ljud o tweakade mot e-kit'et och det slog mig hur lite "Metal" det lät generellt rakt ur kartongen.. Upptäckte två st Thin / Chinacrash-kombinationer som lät riktigt fint.. kanske lite dyrt att bara köpa expansionen enbart för dem kanske.

Har du lyssnat på de demos som finns på Toontrack / Superior 2 sidan?

..och stora vräkiga trumset i stora rum är fint för egot att lira på E-kit... Allaire - Loud Love .. Hit it again Sam!

Ta också ett kik på en EZdrummer expansion av Andy Sneap.. - Metal Machine.. kanske inte optimalt för det du tänkt men har för mig att den hade något eget jämfört med de andra i den serien.

EDIT: Rättade ett allvarligt syftande.. Hoppas inte Andy hann se något..o ni andra håller kefft..OK? 😄

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag tycker nog att metal machine är deras bästa, ialla fall till metal. Där får man ialla fall en glimt av Andy sneaps magi 🙂

Jäpp den enda som låter riktig metal av deras produkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har Metal foundry och jag tycker den låter väldigt dåligt original. Man måste mixa och trixa för att det ska låta bra, tycker jag iallafall 🙂. Inte en enda virvel som lät bra dugligt ens tyckte jag.

Smaken är som baken 🙂

Jag håller med, TMF är rätt trist. Knappt någon av crasharna låter bra, och pukorna låter mer pappkartong än trumma. Det slutar oftast med att jag använder SD2:s standardkit ändå, men ska skaffa Rock Solid-expansionen tänkte jag. Den verkar vansinnigt grym!

Redigerat av EricFoxx
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...