Jump to content
Annons

Tracktion 4


Nyhetsroboten

Recommended Posts

Annons

Ja, då har gamla Mackie Tracktion återupplivats. Vad jag förstått så lade Mackie själva ner utvecklingen pga svagt intresse, men nu har utvecklaren fört produkten till ett nytt bolag och uppdaterat det till version 4. Mer info: http://www.tracktion.com/

Någon med erfarenhet av Tracktion? Jag har jobbat en del med det, och måste säga att routing går mycket smidigt om man vill mixa på analogbord. Men jobbar man helt ITB vet jag inte hur smidigt det känns när det inte finns någon traditionell mixer. Måste dock säga att det är kul att ett DAW alternativ som inte går att jämföra med något annat får fortsatt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mycket roligt att dom fortsatt utvecklingen.

Jag tycker styrkan med Tracktion just är att man inte försöker likna hur det ser ut i en gammal "analog" studio med mixerbord och outboards.

Ett och samma fönster med ett rent och busenkelt flöde.

Vill du ha effektsenden före eller efter regel? Flytta effektensenden före regelpluggen eller efter.

Vill du kunna se nivåer före ljudet åker in alla processer och även efter? Inga problem en levelplugg först i kedjan och en sist.

Du kan dessutom göra riktigt avancerade routings i deras rack, snyggt och enkelt att koppla samman effekter, eller syntar i en"combinator" som de heter i Reason.

Tracktion är ett rent och busenkelt inspelningsprogram.

Jag är en gammal Tracktioneer som garanterat kommer att haka på igen.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använde tracktion 2 ett tag, för x antal år sen , och tyckte det var riktigt bra med enkel layout m.m.

Testade nyss nya T4, och det kraschade hela tiden, när det försökte läsa in alla plugins !

Kollade tracktion forumet, och det verkar vara riktigt buggigt, kraschar lite närsomhelst.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag tror det kommer att ta ett tag innan dom får ordning på T4.

Hoppas att det blir lika stabilt som T2, T3 var ingen höjdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...