Jump to content
Annons

NAMM 2013


NutCase

Recommended Posts

Annons

NAMM nyheter är alltid kul! Här är en länk med en mängd kommande prylar.

http://www.musicrada...o-expect-568859

Yamaha tror jag kommer med nåt i modelingväg eller nyare förstärkare.

Diablofx: http://diablofx.com/soundcontrol.html

Orange custom shop 50: http://www.musicrada...-shop-50-569428

Att Kemper skulle släppa nån KPA 2 precis ett år efter att den lanserades vore vansinnigt konstigt, det finns ingen sån info.

Det dröjer nog många år och i vissa länder har den bara funnits tillgänglig i ett halvår. De har ju bara börjat att fylla den med mer gosaker och funktioner.

Idag lanserade de en IR konverter. Kul om man har redwirez mm.

Själv föredrar jag den befintliga designen framför rack som vissa vill ha.

Däremot är det bekräftat från nån pressinfo jag läste om på TGP forumet att kemper kommer med två nya prylar på NAMM.

Jag skulle gissa på deras fotkontroll till KPA som det finns flera prototyptrådar om och sen tror jag på deras egen poweramp.

Det finns redan en poweramp från ett annat företag som passar bak i kempern och Matrix amps kommer med en sån modell snart, kanske till NAMM.

http://www.kpa-solutions.com/

🙂

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Kemper MK II finns nog inte på kartan..men vore nice med en mjukvara från dom liknande podfarm eller axe fx's lösningar..

Så man lättare får kontroll..

Är lite tråkigt att kemper inte lyssnar på konsumenterna...angående kemper i rack format...

otroligt många väntar på det...men iallafall glad att dom släppte den i svart...ser betydligt bättre ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Önskemål:

Nytt från Spectrasonics, nån vidareutveckling på RMX kanske? Vart dött från dom ett bra tag.

Universal Audio, vill se en 8-kanals preamp med adat/smux ut. Design Apollo, samt stöd för daisy chaining.... för i helvete, skärp er!!!!

Logic Pro X - på tiden att det kommer lite nytt där!

Kush Audio - nytt? 64 bit?

Steven Slate - VBC? FG-X 64 bit mac?

Listan fylls väl på allt eftersom jag kommer på mer.

Inget av mina önskningar kommer gå i uppfyllelse i den här mässan. Kanske Slate då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dupe'ar KWS'arens lista rakt av, främst Stylus RMX 2.0 vill jag se att de släpper nu vilket skulle kunna vara en logisk easterbunny med tanke på att de kör surprise-strategin inför sina släpp och att de inte integrerat något nytt i den på jättelänge.

En nedbantad version av Controllern Yamaha/Steinberg Nuage hoppas jag på, men inte högst troligt

Annars vet jag inte.. är mer sugen på vad hårdvarutillverkare gör för att integrera sig bättre med datorn i musikproduktions sammanhang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser fram emot Keith merrows och Loomis framträdande. Sen vill jag se lite uppdateringar till Kempern. Vad exakt vet jag inte riktigt. Det enda jag saknar i den är en octav effekt/pedal att slänga på sin effektkedja.

En ny och fräsh daw-kontroller. Hade en Tascam FW-1084 (tror jag den hette?) förut. Var helt underbar att arbeta med, men dem slutade med drivrutiner till den. Assholes. Annars vet jag inte 🙂

eller nej vänta.. nytt Logic pro! och ingen jäkla uppdatering med buxfix. Nytt! Fräsht GUI, nya funktioner bla bla bla you get the point.

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha .. ja enbart en ny logga hade ju varit lite småtråkigt 😉

Ja den stora frågan när i helvete release datumet blir ?

För just nu har jag inget alls att spela på sålde min pod förra veckan..

Men tror jävligt många kommer sälja sina kemper nu när dom ser att rack versionen kommer snart.

Vilket gör det lättare att hitta en billig kemper begagnat

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag önskar att Toontrack släpper en ny metal foundry. Den är inte precis någon jättehöjdare och det är många som har klagat på den så får hoppas att de släpper nytt där. Ja annars har jag inte så många önskemåls just nu i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...