Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Nu när julen snart står för dörren så man inte längre kommer ut tänker jag ibland på våren och sommaren. Här är ett musikstycke med äkta autentisk fåglalåt från Lund, inspelat just 31/5 i år med min Yamaha 2G stereo recorder som jag alltid har med om jag hör något jag vill spela in. Kamera har jag också alltid med.

Remember in November

https://soundcloud.com/algotezza/last-night-in-may-2013

Ha najs helg, alla sköna lirare!

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonbladet.se/bil/article17885100.ab

det här var nog det dummaste jag läst på länge 😆

stollig ab-reporter går rakt ut med att han är mer kvalificerad att tolka vetenskapliga rapporter än vetenskapsmännen själva, samt att man inte kan lita på vetenskapsmän eller läkare då läkare blivit rasbiologer och jagat häxor ?? han argumenterar att vetenskapsmän har en dold agenda när de säger att dubbdäck inte är särskilt bra - till skillnad från däcktillverkarna, de är ärliga och helylle ☺️

sen är jag ingen expert på däck - men fy fan vad det skriker inkompetens.. ovanligt låg nivå till och med för ab 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonblad...icle17885100.ab

det här var nog det dummaste jag läst på länge 😆

stollig ab-reporter går rakt ut med att han är mer kvalificerad att tolka vetenskapliga rapporter än vetenskapsmännen själva, samt att man inte kan lita på vetenskapsmän eller läkare då läkare blivit rasbiologer och jagat häxor ?? han argumenterar att vetenskapsmän har en dold agenda när de säger att dubbdäck inte är särskilt bra - till skillnad från däcktillverkarna, de är ärliga och helylle ☺️

sen är jag ingen expert på däck - men fy fan vad det skriker inkompetens.. ovanligt låg nivå till och med för ab 😕

Med forskning och statistik kan man bevisa vad som helst, som t ex att huvuddelen av all forskning inte leder till något.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Med forskning och statistik kan man bevisa vad som helst, som t ex att huvuddelen av all forskning inte leder till något.

Förutom nazism.

Link to comment
Dela på andra sajter

nä, det stämmer inte. då har du inte förstått vad forskning och statistik är. eller vad ordet bevisa betyder 😉 du får gärna utveckla

Jag har ingen lust att utveckla ett skit. Däremot vill jag gärna veta vad nazismen har med saken att göra. Det behöver utvecklas.

Link to comment
Dela på andra sajter

däremot kan du om du är skicklig lura folk att tro som du vill. som författaren i artikeln, tex. märk väl dock att han inte tog upp någon vetenskaplig eller statistisk evidens

du har läst för mycket ab, sadam, du resonerar som de 🙁

Alla begriper väl att det blir färre olyckor med dubbdäck. Det behövs det ingen forskning för. Har du nånsin kört bil? Jag lärde mej läsa med hjälp av ab när jag var 4-5 år. Världens bästa tidning.

Link to comment
Dela på andra sajter

då får du gärna förklara varför det inte sker fler olyckor när fler och fler byter från dubbdäck i Norge. det forskningen bevisar är att det är tvärt emot hur du säger. dessutom river dubbdäck upp gifter ur vägarna vilken bidrar till allvarliga sjukdomar, så slutsatsen man kan dra är att dubbdäck leder till större hälsoskador.

ja, jag har kört bil.

jag lärde mig läsa med kalle anka, det betyder inte att det som står där i är sant eller bör tas på allvar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

då får du gärna förklara varför det inte sker fler olyckor när fler och fler byter från dubbdäck i Norge. det forskningen bevisar är att det är tvärt emot hur du säger. dessutom river dubbdäck upp gifter ur vägarna vilken bidrar till allvarliga sjukdomar, så slutsatsen man kan dra är att dubbdäck leder till större hälsoskador.

ja, jag har kört bil.

jag lärde mig läsa med kalle anka, det betyder inte att det som står där i är sant eller bör tas på allvar 😉

Men Oppfinnar-Jocke finns väl? 😕
Link to comment
Dela på andra sajter

I norge görs de flesta bilresorna längs eller nära kusten där nästan alla bor. Pga golfströmmen är det ingen snö där. Dom som bor där har kört dubbat i onödan i alla år, men det är norge det.

som de flesta gör i sverige? för övrigt är dubbdäck osäkrare på blöt asfalt (snö). dubbdäck är avsedda att köras på is. men även på is har ingen lyckats bevisa att det är osäkrare utan dubbdäck (i trafik)

det du gör är att dra slutsatser utan empiriska bevis. som de som påstår att de finns ett flygande spaghettimonster i himlen. du ska dock få lite cred, då det finns indikatorer, så som bromstest och sånt. så det kanske är mer att jämföra med kristendomen, som har en bibel

Link to comment
Dela på andra sajter

som de flesta gör i sverige? för övrigt är dubbdäck osäkrare på blöt asfalt (snö). dubbdäck är avsedda att köras på is. men även på is har ingen lyckats bevisa att det är osäkrare utan dubbdäck (i trafik)

det du gör är att dra slutsatser utan empiriska bevis. som de som påstår att de finns ett flygande spaghettimonster i himlen. du ska dock få lite cred, då det finns indikatorer, så som bromstest och sånt. så det kanske är mer att jämföra med kristendomen, som har en bibel

Det finns ingen golfström i östersjön, eller gör det det, plötsligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...