Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Chrome kan visa webbsideinnehåll som är "olämpligt" för yngre. 😛

Safari har tillgång till ett filter i OS:et där ett visst innehåll kan begränsas/blockeras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som haft nåt mysko med Facebook? Jag får meddelande att någon försökt logga in från Bangkok idag, och därför har de tillfälligt spärrat mitt FB-konto. Såg det först i Iphonen, där stod det att jag skulle logga in som vanligt o där följa instruktionerna. Gjorde så och där blev jag uppmanad att knappa in ett nytt lösenord, vilket jag inte gjorde, det kan ju vara det som är kapningen.... Jag ger fan i att gå in där på några dar. Knepigt, för i Iphonen är man ju alltid inloggad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Google chrome har en 17 års åldersgräns i AppStore. Betyder det att Google satt en åldersgräns på att använda internet?

I Google Play så har Chrome "låg åldersgräns".

Märkligt. Kanske Apple själva som sätter åldersgränserna?

För övrigt är det Apple som sätter åldersgränsen, inte Google. (I AppStore alltså.) Så det är väl Apple som tycker att Internet borde ha åldersgräns isåfall. xD

Ah. Och där var svaret.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt är det Apple som sätter åldersgränsen, inte Google. (I AppStore alltså.) Så det är väl Apple som tycker att Internet borde ha åldersgräns isåfall. xD

Chrome kan visa webbsideinnehåll som är "olämpligt" för yngre. 😛

Safari har tillgång till ett filter i OS:et där ett visst innehåll kan begränsas/blockeras.

I Google Play så har Chrome "låg åldersgräns".

Märkligt. Kanske Apple själva som sätter åldersgränserna?

Ah. Och där var svaret.. 😉

Coolt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

någon med en sk proxy kan ha försökt hacka sig på ditt konto. en proxy fungerar som så att ingen kan se din IP-adress, så du inte kan spåras. istället visas en annan IP-adress, en som mycket väl kan vara från Bangkok.

Vad kan man tjäna på att hackadt FB konto? Törs jag byta kod? Det ser ut som att jag inte har nåt val.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...