Jump to content
Annons

Export av projekt från filsystemet


Nikke K

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har kört en hackintosh ett tag som jag råkade auto-uppdatera och inte har lyckats komma in i igen. Jag håller på med ett projekt jag väldigt gärna inte blir av med, och undrar vad jag kan göra! Genom min windowsinstallation kommer jag åt filsystemet i OSX ML, och undrar om det går att ta filer på det sättet för att sedan öppna projektet igen med Logic? Har hittat mappen Logic som ligger under musikmappen och där ligger mitt projekt, men räcker det för att öppna det igen sen?

Hoppas ni förstår min fråga 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Din projektmapp innehåller allt du använt i Logic, session och ljudinspelningar. Så ja, det ska räcka.

Om du har använt pluggar från tredje part, eller använt samplingsbaserade instrument, krävs det såklart att du även installerar om dessa när du installerar om datorn och Logic.

Sedan kan jag bara påminna om tre saker.

1) Backup.

2) Backup.

3) Försiktighet när det gäller system som inte är gjorda för att köras på din hårdvara.

Carbon Copy Cloner kan klona din hårddisk till en reservdisk ifall du skulle råka sabba operativsystemet. Till sist, du kan installera över din OS X-installation utan att formatera om. Då reparerar du skadan gjord.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Din projektmapp innehåller allt du använt i Logic, session och ljudinspelningar. Så ja, det ska räcka.

Om du har använt pluggar från tredje part, eller använt samplingsbaserade instrument, krävs det såklart att du även installerar om dessa när du installerar om datorn och Logic.

Sedan kan jag bara påminna om tre saker.

1) Backup.

2) Backup.

3) Försiktighet när det gäller system som inte är gjorda för att köras på din hårdvara.

Carbon Copy Cloner kan klona din hårddisk till en reservdisk ifall du skulle råka sabba operativsystemet. Till sist, du kan installera över din OS X-installation utan att formatera om. Då reparerar du skadan gjord.

Tack så mycket för hjälpen, kändes som att det borde räcka! Angående backup; haha tack, jag vet. Har backup-lösning fixad i form av nas numera så det är inget problem längre! Ska nog installera om alltihop nästa helg, efter lite tentor och sådär! Än en gång, tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...